בעקבות פניית חרדים 10 • נת”ע: תיפתח כניסה חדשה לעיר בני ברק

חיים בוזגלו
|
י"ב תמוז התשע"ז / 05.07.2017 21:35
מצוקת התחבורה: עבודות התשתית להקמת הרכבת הקלה ברחוב ז’בוטינסקי בבני ברק נמשכות – וגורמות לשיבושים שמטריפים את חיי הנהגים • תלונות: נאלצים להמתין בכניסה לעיר כ-20 דקות • בעקבות פניית חרדים 10: נת”ע יוזמת כניסה חדשה לבאים מצומת גהה – דרך רחוב הרב שך

מסירים את המצור: העבודות להקמת הרכבת הקלה בקו שבין פתח תקווה לתל אביב בעיצומן – והמצוקה התחבורתית שנוצרה בגללן שוברת שיאים חדשים בכל יום.

במהלך החודשים האחרונים התקבלו במערכת חרדים 10 מאות תלונות על המצוקה אותה חווים תושבי בני ברק והבאים לעיר התורה והחסידות, בעקבות עבודות הרכבת שכללו שינויים בכניסה וביציאה לעיר דרך רחוב השומר – ז’בוטינסקי.

לדברי תושבים, הסטת היציאה מהעיר דרך המעקף ברחוב לוי יצחק, וצמצום נתיב הכניסה לעיר לנתיב אחד בלבד לעומת שניים קודם לכן, הפכו את המצב התחבורתי לבלתי נסבל.

בשיחה עם חרדים 10 מלינים תושבים בבני ברק כי המצב הפך לקטסטרופאלי. “אחרי שצמצמו את הכניסה לנתיב אחד נוצר מצב שהבאים להיכנס אל העיר מכיוון צומת גהה, נאלצים לא פעם להמתין ברמזורים כ-20 דקות – עד שהם מצליחים להיכנס לעיר”.

“אין אפשרות להמשיך בסבל הזה עד שהרכבת תנוע, חייבים למצוא פתרונות כיצד להקל את המצור על העיר”, אומר תושב בעל רכב לחרדים 10.

בעקבות התלונות, פנה חרדים 10 לחברת נת”ע – נתיבי תחבורה עירוניים, החברה הממשלתית המופקדת על תכנון ויישום המערכת להסעת המונים במטרופולין תל אביב ומי שמקימה את ‘הקו האדום’ בגוש דן.

בחברה אומרים: “לצורך הקמת התחנה התת-קרקעית ברחוב ז’בוטינסקי, נדרשות עבודות המחייבות צמצום נתיבים זמני בציר”.

פקקי תנועה, זבוטינסקי

בנת”ע הוסיפו ואמרו כי למרות התלונות, “לא ניתן להקצות נתיב נוסף לפניה שמאלה” אל העיר, אך מיהרו להבהיר כי “עם זאת, אנו בוחנים כל העת דרכים להקל ולשפר”.

בחברת נת”ע לא מסתפקים בדיבורים וכבר עמלים על שורת שינויים.

על פיהמידע שהגיע לידי חרדים 10,  בחודש הקרוב ייפתח נתיב פניה שמאלה בצומת הרב שך, מה שיקל על הכניסה לעיר לבאים ממזרח. בנוסף, בעוד מספר שבועות, עם התקדמות העבודות, ישונו הסדרי התנועה בצורה שצפויה להקל על העומס.

עם זאת, עד לשינויים שהובטחו, לתושבי בני ברק אין דרכים חלופיות ואלה יאלצו להמתין ברמזורים זמן רב.

פקקי תנועה, זבוטינסקי