מנדלבליט על החקירות נגד נתניהו: “מתקדמים במקצועיות ובמרץ רב”

היועץ המשפטי לממשלה הגיב לביקורת הנשמעת נגדו והבהיר כי החקירות בפרשות 1000 ו-2000 נמשכות, וכי נמשך איסוף הממצאים בארץ ומחוצה לה • "כאשר הדבר יתאפשר מבחינת טובת החקירה, אחשוף יותר מידע לציבור"
יוני גרין
י"א תמוז התשע"ז / 05.07.2017 19:40

היועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט, התייחס היום (רביעי) בכנס לשכת רואי החשבון באילת, לחקירות שמנהלת המשטרה נגד ראש הממשלה.

“בחקירות המתנהלות בעניינו של ראש הממשלה, פרשות 1000 ו-2000, נמצאים סביב שולחן הדיונים חוקרי המשטרה, הפרקליטות המלווה, אנשי ייעוץ משפטי הבקיאים בסוגיות המתעוררות בחקירה, וגורמים נוספים”, אמר מנדלבליט. “לכולנו יש מטרה משותפת – לגלות את האמת”.

“ישנן הוראות חוק הקובעות כי חקירה פלילית נגד אישי ציבור מסוימים תיפתח רק באישור היועץ המשפטי. מכח סמכות זו, הנחייתי את חוקרי המשטרה היא אחת: לעשות כל שניתן לברור החשדות”.

היועץ התייחס לביקורת המוטחת בו על כך שהוא גורר את החקירות ולא מחליט אם להגיש כתבי אישום, ואמר כי חוקרי המשטרה ממשיכים לפעול “במקצועיות ובמרץ רב לאיסוף מסמכים, לגביית גרסאות מעדים, בארץ ומחוצה לה, לביצוע ניתוח של נתונים כלכליים, ולברור עובדות נוספות שלא אפרט. צריך לתת להם לבצע את מלאכתם”.

מנדלבליט המשיך: “מטבע הדברים רק חלק מכיווני החקירה גלויים. ישנם פרסומים כאלה ואחרים על ממצאי החקירה, אך מתוך שיקולים של טובת החקירה עוד לא בשלה העת להתייחס לנכונות הדברים, ובכך לאפשר אולי להדלפות כאלה ואחרות, ולטענות שנשמעות מגורמים מסויימים שיש בהן לשבש את החקירה, ואף להכין את החשודים לחקירותיהם הצפויות. כפי שאמרתי בעבר, כאשר הדבר יתאפשר מבחינת טובת החקירה, אחשוף יותר מידע לציבור.

“מאחר שהחקירה עדיין נמצאת בעיצומה, אסתפק בכך שאומר כי החקירה מתקדמת במרץ רב, אך חשוב מכך שהחקירה מתקדמת ותמשיך להתקדם באופן מקצועי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות