הרב אנשל פרל השתלשל מבניין בניו יורק • למה הוא בכלל עשה את זה?

מנהל בית חב"ד במיניאולה שמדינת ניו יורק - הרב אנשל פרל, השתלשל במורד בניין בגובה 170 מטר, באמצעות סנפלינג • מדוע הוא עשה את זה ואיזה מסר ביקש להעביר למקורבים שלו?
נתן פרל
י"א תמוז התשע"ז / 05.07.2017 15:22

הרב אנשל פרל, מנהל בית חב”ד במיניולה שבמדינת ניו יורק, חיפש דרך בלתי שגרתית להסביר למקורביו על ירידת הנשמה לעולם הזה ומה תפקידה.

אז הוא בחר לעשות זאת באמצעות סנפלינג מבניין בגובה 170 מטר.

לאחר שטיפס אל גג מבנה, צפה הרב פרל לעבר הממתינים לו למטה. “החלק הכי מפחיד היה הפסיעה אחורה, מעבר לקצה”, סיפר.” חבריי מלמטה מיהרו לקרוא לי לעשות עבודה טובה ולשמור על עצמי”.

הטיפוס והירידה באמצעות סנפלינג, בוצעו על ידי חברת “Over the Edge Global”, המסייעת לעמותות וארגונים להעלות את המודעות לקיומם באמצעות חוויית סנפלינג של פעם בחיים, על קצה בניין.

“משלחת של חברים ותומכים חיכתה למטה לקבל את פני הרב בחזרה לאדמה מוצקה”, סיפרה מלכה קיפניס לאתר collive. “כולנו חיכינו בהתרגשות ובחשש קטן, כשהרב עשה את דרכו, לאט”.

עו”ד אלן בוקוואר, עוד אחר ממקורביו של השליח החב”די, סיפר: “בזמן שהרב היה תלוי בין שמיים וארץ, וקשור בחוזקה בחבל, יכולנו לשמוע שהרב דיבר אלינו באמצעות מיקרופון הקשור לצווארו. הוא הזכיר לנו שכל הנשמות שלנו ירדו משמים, מחוברות תמיד בחוט רוחני של 613 גדילים – 613 מצוות, ולכולנו יש משימה לעשות בעולם הזה בית לאלוקים”.

הרב אנשל פרל

לאחר שהירידה מהמבנה הושלמה, כשהרב הגיע לקצה החבל שלו, הוא שלף מתחת לחולצתו, יריעת בד עם הדפס של עשרת הדברות.

אחרי שהתייצב על הקרקע, אמר הרב פרל: “יש כל כך הרבה אנשים המתמודדים ביום יום, ולצערי הולכים על הקצה ללא אפשרות לנחיתה רכה, אז אנחנו כאן היום כדי לומר: אכפת לנו ונעשה כל שביכולתנו כדי לעזור ולסייע לכל מי שנפל ונופל דרך הסדקים”.

כל אחד מהמשתתפים קיבל שקית ובה צרכי שבת: מרק עוף, חלות ונרות שבת קודש.

הרב אנשל פרל

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לסכן את החיים כדי ללמד את תורתנו הק'?
    05/07/2017 15:50
    אני
  1. לא יאומן! מי אומר שמותר לסכן את חייו מלחתכילה כדי להראות וללמד את ככונות תורתנו הק’? אינני חושב שזו הדרך. ונשמרתם מאד על נפשותיכם!!