כשטראמפ וביבי ‘שוחחו’ על הגיוס • צפו: הרבי מסאטמר מלגלג על אחיו

הרבי מסאטמר, שנשא דברים באסיפת אדמו"רים וראשי ישיבות שהתקיימה במונסי על חוק הגיוס, לגלג על עצרת המחאה שערכו חסידי המהר"י מסאטמר במנהטן - ותיאר 'שיחה' בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה בנימין נתניהו
יוסף גרינבוים
י' תמוז התשע"ז / 04.07.2017 18:28

במהלך אסיפת רבנים על חוק הגיוס שהתקיימה במונסי, בה נטלו חלק גדולי האדמו”רים וראשי הישיבות בארצות הברית, נשא דברים האדמו”ר מסאטמר – שהתנגד לעצרת נגד ‘גזירת הגיוס’ שנערכה במנהטן.

בקטע הוידאו המוצג כאן מתוך האסיפה, נראה הרבי כשהוא מגחך על עצרת המחאה שערכו חסידי אחיו, האדמו”ר מהר”י מסאטמר.

“היה כאן עצרת עם אלפים, ושלחו עצומות לטראמפ. שמעתי שהנשיא טראמפ מאוד התרשם”, אמר הרבי בציניות – והחל לתאר שיחה דמיונית: “טראמפ מתקשר אל ראש הממשלה ומברר, וראש ממשלה אומר לו: איני יודע מה אתה רוצה, יושבים כאן יותר מ-40 אלף בחורים ואברכים שלומדים תורה. עונה לו טראמפ: ‘אתה לא מבין, יש ספרדים…”

בשלב זה נראים חלק מראשי הישיבות נעים על מקומם בחוסר נוחות, ובמקום התפתח דיון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    השם ירחם עלינו ויוציאנו מצרה לרווחה ומאפלה לאורה
    04/07/2017 18:39
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. השעה היא עת צרה ליעקב.
    דם ישראל נשפך כמים וזדים ארורים נשאו ראש.
    עינינו נשואות למרום ומיחלים לאבינו שבשמים בלב קרוע ומורתח, אל תחרש ואל תשקוט ק-ל לבטל חידוש גזירת הגיוס בקרוב ממש. אמנם גם עלינו החובה מוטלת לשוב אליו יתברך באמת ובלב שלם ולקיים בעצמינו תשובה ותפלה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה. כל הציבור מומלצים להרבות בתפלה, ובכל יום להוסיף מזמורי תהלים ובקשת תחנונים אחר תפלת שחרית ומנחה. וכל אחד יעשה חשבון הנפש בעניני יראת שמים, שמירת עינים והברית, ותיקון המעשים, והמידות, ולב יודע מרת נפשו. וגם להתחזקות בלימוד התורה, בכמות ובאיכות.

    ובחוש רואים המשקרים שאומרים הכל בלוף אין גיוס אין גזירה ואין בכלל צבא, ואין בכלל גיוס חרדים – בני ישיבה, וגם אין ציידים, ואין מכסות, ואין בכלל יעדים, וגם אין בחורי ישיבות, ואין בחורים יושבים בבתי כלא, ואין עצורים, ואין כינוסים, ואין ממשלה, ואין תקציב לשמד, ואין מדינת השמד, ואין חילול השם.

    אבל בהחלט ידוע שיש רשעים, עמלקים, יש מהם שהם גבאים ונכדים של גדולי ישראל, מסיונרים, ועסקנים, גבאים של מנהיגים, וחכי”ם, ומשומדים, ורבנים, וראשי ישיבה, ואפיקורסים כמו גב’ אמית מאופקים שביזה גדולי ישראל, וגם יש גייסים מנהיגים בישראל, ואדמורי”ם, ועד הישיבות [כמו אשר קליין החשוד שלא שמע על הר סיני קול א-לוקים “לא תרצח”] בשיטת האקונומיקה, והרציחה של ועד הישיבות נגד איש ירושלם, והנ”ל משתפים פעולה בגדול עם השמד הגדול של הגיוס והזימה, ובגללם צה”ל אומרים שמשנה לשנה יש יותר ויותר חרדים מתגייסים ה”י. וזו זעקת כל יהודי חרדי עד לשמים, ובקרוב השם ירחם עלינו ויוציאנו מצרה לרווחה ומאפלה לאורה ומשיעבוד לגאולה בעגלא ובזמן קריב מאוד.