השר משה כחלון: “נתניהו והחרדים רימו אותי וגם את בנט בחוק הגיור”

שר האוצר טען בשיחה עם חדשות 10, כי ראש הממשלה והמפלגות החרדיות הטעו אותו בטענה שחוק הגיור מתייחס "רק לעובדים זרים" • "הציגו לנו כאילו ישטפו פה את הארץ קבוצות מאריתריאה. כך זה הוצג בהתחלה ולכן לא היה על זה דיון"
אריה ריבקינד
י' תמוז התשע"ז / 03.07.2017 22:11

שר האוצר משה כחלון העניק הערב (שני) ראיון לחדשות 10, במהלכן טען כי בסוגיית חוק הגיור, ראש הממשלה והמפלגות החרדיות הונו אותו ואת שר החינוך נפתלי בנט, כמו גם את שר הביטחון.

“הם הטעו אותנו לחשוב שחוק הגיור מתייחס רק לעובדים זרים”, אמר כחלון. “הציגו לנו כאילו ישטפו פה את הארץ קבוצות מאריתריאה ומעוד כל מיני מקומות. כך זה הוצג בהתחלה ולכן לא היה על זה דיון. גם בנט, גם אני וגם ליברמן, הבנו אחרת. ברגע שהבנו שזה לא מה שהוצג בפנינו, עצרנו את זה”.

כחלון התייחס גם לסוגיית קיצור החופשות, ואמר כי הוא פועל יחד בעניין עם השר בנט. “אני רואה עין בעין עם שר החינוך את החשיבות של לאפשר לילדים מסגרות גם באסרו חג, גם בחופשת חנוכה ובחלק מפסח”, הוסיף השר, “צריך למצוא את המקורות לעבוד על זה”.

 

בהמשך הריאיון הדגיש כחלון כי לא ישתף פעולה עם הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית שתחליף את הממשלה בכנסת הנוכחית.

“אני חסיד של הסכמה רחבה”, אמר, “יש לנו המון שסעים בעם. אנחנו זקוקים להסכמה רחבה כמה שרק אפשר. אין לי בעיה לשבת עם הרצוג, הרצוג הוא אדם ראוי לטעמי, אבל יש כרגע ממשלה מתפקדת. אם מישהו יחליט ללכת לבחירות – נלך לבחירות, אני לא רואה הצעת אי-אמון קונסטרוקטיבית”.

על הבחירות הבאות אמר: “כולנו תרוץ כמפלגה עצמאית” כשנשאל על נתניהו – אמר שרא האוצר כי “אינו מוכן לחלק ציונים. הוא נבחר, אז הוא שם”.

עוד הוסיף כי מפלגת “כולנו” תתמוך ב”חוק ירושלים” של בנט, שצפוי למנוע משא ומתן על שליטה שאינה ישראלית בחלקים בעיר. “כל חוק שמחזק את מעמדה של ירושלים, כולנו תעמוד כחומה בצורה כדי להעביר את החוק הזה”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות