מנכ”ל המשרד לשירותי דת: “יש לנו תדמית לא טובה, בעיקר בגלל בורות”

יו"ר המדע והטכנולוגיה ח"כ אורי מקלב: "יש הרבה שמלינים על המשרד לשירותי דת, אך יש עובדות המצביעות על עובדים מסורים שנותנים לכולם שירותים טובים בצורה מקצועית וחדשנית" • ח"כ עליזה לביא: "מדובר בעבודה נפלאה"
אריה ריבקינד
ט' תמוז התשע"ז / 03.07.2017 17:22

ועדת המדע והטכנולוגיה קיימה היום (שני) דיון בנושא ‘הצגת מערכת ‘שירת הים’ -מחשוב המועצות הדתיות בישראל’.

יו”ר הוועדה, ח”כ אורי מקלב: “אין כמו מערכת שירת הים כדי להבליט את שירותי המשרד. מטבע הדברים אנחנו עוסקים בדיונים כאן בפיקוח ובקרה, בחצי כוס הריקה יותר, במה שאין. היום אנחנו שמחים להציג את מערכת שירת הים שמביאה את תוכן שירותי הדת של המשרד לשירותי דת לאזרחי ישראל. יש הרבה שמלינים על המשרד, לעיתים זה בגלל שוני בתפיסת העולם, אבל מעבר לוויכוחים האלה יש עובדות המצביעות על עובדים מסורים, שנותנים לכולם שירותים טובים, בצורה מקצועית וחדשנית”.

מנכ”ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס: “אכן יש לנו תדמית לא טובה, זה משהו שאנחנו לא זכאים לו. יש לא מעט אנשים וארגונים שמסיבות שונות, בעיקר בורות, גיבשו להם דעה שלילית. מול זה זכינו עכשיו במקום ראשון בפרס השירות, וזה מעיד על כל העשייה שלנו. התפקיד שלנו הוא כפול, כי בעקבות מפגש לא נעים עם המערכת שלנו, אדם משנה את ההשקפה שלו, הוא יעזוב את המסגרת שלנו ויקיים מערכת זוגיות שהיא לא מערכת זוגית הלכתית. יש לציין כי השרים יעקב מרגי ואלי בן דהן החלו את המלאכה”.

ליאור אשכנזי, מנהל אגף מערכות מידע וסייבר במשרד לשירותי דת הציג סקירה נרחבת אודות המערכת ופועלה.

המערכת תוקצבה ב-45 מיליון ש”ח, היא תכלול 2,000 משתמשים ב-132 מועצות דתיות בישראל, 600 גופי הקבורה בישראל יעבדו עם המערכת וכולם ינפיקו אישורי קבורה דיגיטליים.

עד כה הונפקו באמצעות המערכת 7,100 תיקי נישואין, 900 תעודות כשרות ו-2,700 בתי עסק כשרים נקלטו במערכת. בסופו של הליך המערכת תעניק אפשרות לקבלת כלל השירותים בנושאי נישואין, כשרות, מקוואות, קבורה ועירובין.

ח”כ עליזה לביא: “מדובר בעבודה נפלאה שנעשית מתוך הבנה ששירותי דת צריכים להיות מונגשים לכולם”.

יאיר פרנק, ראש רשות התקשוב הממשלתי: “הציבור רוצה לקבל את השירות בצורה שהוא רוצה ולא איך שאנחנו רוצים לתת לו אותו – טלפוני, פרונטלי וממחושב. מערכת כזו היא בדיוק מה שהציבור רוצה. היא נותנת שירותים בנעימות ובחוסר התנשאות, ללא ויכוח ומגעים לא נכונים עם הציבור. המהפכה הזו עונה בדיוק למהפכה שאנחנו מנסים לקדם במשרד ראש הממשלה – שהאזרח הוא במקום הראשון שלנו”.

עמוס צוריאל, יו”ר המועצה הדתית, אריאל: “המערכת הזו היא השיא של שירותי הדת. היא מקלה עלינו מאוד, כל הכבוד לשר והמנכ”ל שקידמו זאת בצורה המהירה ביותר”.

עו”ד רפי מלאכי, יו”ר החטיבה החרדית בהסתדרות: “השאלה היא האם התייחסו לעובדים בהטמעת המערכת? היו מערכות שגם פיצו עובדים על שינוי כזה. אני גם מבקש לא לאפשר לצוהר להיכנס למערכת, אנחנו יודעים מה קורה במחלקות הנישואין בכל הארץ, יש ירידה ברישום בגלל הכניסה שלהם”.
מנכ”ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס: “אם תסתובב ותדבר עם עובדים תשמע שהמערכת היא ברכה לעובדים, היא מייעלת להם את עבודה ומקצר להם תהליכים. בנוגע לצוהר, הם כרגע לא מתחברים, לגבי העתיד, ברור שכל מהלך שנעשה הוא כתנאי להתנהלות חוקית מבחינתם, אם יש הפרות החוק נטפל בהן. החיבור למערכת שירת הים יהיה מקל וגזר”.

ח”כ מקלב: “אנחנו לא יכולים לתת למערכת חיצונית להשתלט על מערכות קיימות. אי אפשר לגבות יותר כספים ועוד להכפיש את המערכות הקיימות. יש לעמוד מול הארגונים האלה, זה חלק מהתפקיד ויש לעשות זאת באומץ”.

יו”ר הוועדה סיכם את הדיון: “אני מברך על הקמת המערכת, לא רק מצד המערכת עצמה, אלא בכלל על הרמת הדגל של שיפור העבודה מול הציבור. יש בזה ערך מוסף ואני מאחל המשך דרך צלחה בשיפור השירות ושנדע למנף זאת גם לשמירה על תדמית נקייה, יעילה וטובה”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

    באותה כותרת המילים דת, מקצועית וחדשנית
    04/07/2017 09:50
    מצחיק
  1. מבלי לבקר כלל את התנהלות המשרד זה שילוב כל כך מגוחך כמעט כמו להגיד דואר ישראל ויעילות, או שהבנקים לטובת האזרח. כמו כל גוף הקשור לדת המילים המתאימות של אטימות, חושך, בירוקרטיה ופרימיטיביות.

    • פקה פקה פרנק   04/07/2017 19:35

      יש משהו שפרנק עושה שלא נחשב מהפכה ?
      כל פעם שהוא מדבר הוא מספר לנו על מהפכות
      ממש דרמה קווין
      תפסיק לעשות מהפכות ובלגן ותעשה את העבודה שלך . כי זה לא עולה עד עכשיו מדוח מבקר המדינה.
      קצת יותר צניעות בבקשה ולא תזיק גם עשייה תכל’ס אם זה לא קשה בשבילך . תודה