סוף לעימות בארגוני החירום? ‘איחוד הצלה’ יחדל מפרסום המוקד שלו

אחרי העימותים הקשים בין שני ארגוני ההצלה: משרד הבריאות פרסם הסכם המסדיר את פעילות ארגוני מד"א ו'איחוד הצלה' - כדי ליצור שיתוף פעולה הדדי • כונני האיחוד הצלה יופעלו במסגרת מוקד הכוננים הלאומי - המופעל על ידי מד"א
חיים טוויל
ט' תמוז התשע"ז / 03.07.2017 15:55

משרד הבריאות פרסם ‘חוזר מנכ”ל’ המסדיר את נהלי העבודה ושיתוף הפעולה בין ארגון מד”א לארגון איחוד הצלה – זאת במטרה לייעל ולמקסם את פעילות כונני החירום במדינת ישראל לטובת הציבור.

נהלי העבודה החדשים אמורים לשים קץ לשנים של יריבות מרה בין שני הארגונים.

לפי הנוהל עליו סוכם בשיתוף פעולה של שני האירגונים, כונני האיחוד הצלה יופעלו במסגרת מוקד הכוננים הלאומי – המופעל על ידי מד”א.

הכוננים כולם יוזנקו באמצעות מוקד מד”א, אשר יאתר את הכוננים הנמצאים קרוב יותר למקום האירוע, ללא קשר לאיזה ארגון הם משתייכים.

במקביל, יתבצע חיווי למוקד איחוד הצלה אודות כונני הארגון שאותרו, והמוקד ייצור קשר עימם ויבדוק יציאתם לאירוע, ויעביר המידע למד”א – לצורך הזנקתם והעברת פרטי האירוע.

לצורך כך הוטל על מד”א לפתח אפליקציה משותפת, שתפעל כמוקד מידע משולב, ועל שני הארגונים הוטל לבצע את ההתאמות הנדרשות לאפליקציה, שתאפשר הפעלת הכוננים במתכונת החדשה.

על מנת שכל פניות החירום ינוקזו דרך מוקד הכוננים של מד”א, סוכם על דעת הצדדים כי איחוד הצלה יחדל מפרסום ציבורי ופומבי של מספר הטלפון של המוקד שלו.

אם תתקבל קריאת חירום במוקד איחוד הצלה, המוקד יעביר את הפרטים למוקד מד”א, ובמקביל יאתר כוננים של איחוד הצלה ויזניק אותם לאירוע.

עד להטמעת האפליקציה, מוקד מד”א יפנה באופן יזום למוקד איחוד הצלה בכל אירוע החייאה ושל מחוסר הכרה. מוקד מד”א יפנה למוקד איחוד הצלה לצורך איתור של עד שני כוננים נוספים, לצורך הגעה למקום האירוע. באחריות מוקד איחוד הצלה לוודא כי כוננים נוספים אינם מוזנקים או מגיעים לאירוע.

משרד הבריאות יפקח על הפעלת ההסדר מול מד”א ואיחוד הצלה. במקרים בהם הצדדים לא יגיעו להסכמות, הנושא יועבר למשרד הבריאות לבדיקתו יחד עם שני הצדדים ולהחלטתו.

מנכ”ל איחוד הצלה, משה טייטלבוים, הגיב: “משרד הבריאות נתן ביטוי ברור לצורך ולחובה של מוקד מד”א לשתף את המידע על קריאות החירום שמגיעות אליו עם מוקד איחוד הצלה, דרישה שעמדנו עליה שנים רבות.

“כמו כן, משרד הבריאות קבע באופן ברור כי הוא רואה באיחוד הצלה ארגון בעל משמעות אסטרטגית בתחום הרפואה הטרום אישפוזית בישראל וכי שיתוף המידע עם ארגוננו יטיב עם אזרחי ישראל.

“בחודשים הקרובים יבחנו המתווה ושיתוף הפעולה בפועל ואנו מקווים ששיתוף הפעולה יעלה יפה ויסייע בהצלת חיים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העיקר שהפרשה הזאת
    04/07/2017 15:59
    נעמה
  1. הסתיימה ואפשר להתרכז בלהציל חיים