נתניהו ושרה הפתיעו לפני שבת את אנשי בית הכנסת בשטרסבורג • צפו

ראש הממשלה ורעייתו שרה, שנחתו בערב שבת בצרפת, פגשו את מתפללי בית הכנסת בעיר שטרסבורג: "אין ביקור בלי להגיע לקהילה היהודית" • "אנחנו שומרים על המסורת וצריכים לחזור למלון לפני השבת"
יוני גרין
ח' תמוז התשע"ז / 02.07.2017 01:37

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הפתיעו בערב שבת את מתפללי בית הכנסת בשטרסבורג, כשהגיעו לבקר במקום.

ראש הממשלה שוחח עם רב בית הכנסת על הקהילה היהודית בשטרסבורג ונפגש עם המתפללים.

נתניהו ורעייתו המריאו לשטרסבורג בצרפת כדי להשתתף בטקס האשכבה של קנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל שהלך לעולמו.

בקורו בבית הכנסת לפני כניסת השבת, אמר ראש הממשלה לחברי הקהילה היהודית: “באתי הנה כדי לכבד את זכרו של ידיד גדול של מדינת ישראל, הלמוט קוהל, פה בפרלמנט האירופי, אבל כמובן שאין ביקור בלי להגיע לקהילה היהודית, ואני שמח לראות כאן אתכם שומרים את מסורת ישראל”.

נתניהו המשיך: ”יש שני מרכיבים לקיום היהודי. אחד – שמירה על המורשת שלנו, ושתיים – הבטחת העתיד שלנו במדינת ישראל, שהיא המפתח לקיומן של תפוצות ישראל, בגלות, בתפוצות השונות ברחבי העולם. השמירה על מורשת ישראל, זה דבר שאתם עושים כאן ואנחנו עושים בביתנו”.

נתניהו נוסיף וסיפר כי בנו הצעיר אבנר היה חתן התנ”ך של מדינת ישראל, וסגן שני בחידון התנ”ך העולמי. ”כמעט בכל שבת הוא חוזר משירותו בצה”ל ואנחנו יושבים וקוראים את פרשת השבוע ואת ההפטרה. אלה היסודות שעליהם אנחנו נשענים.

”והיסוד השני – הבטחת עתידו של העם היהודי וקודם כל להבטיח את עתידה של מדינת היהודים ואנו עושים את זה. אנחנו מפתחים את העוצמה הצבאית והכלכלית שלה, ישראל היא היום בהרבה מובנים כוח עולמי, במודיעין ובטכנולוגיה והדבר הזה מביא אלינו הרבה מאוד מדינות”.

נתניהו בשטרסבורג

נתניהו סיפר למתפללים על הביקור של הנשיא טראמפ בישראל:י ”הנשיא היה בכותל, נגע באבני הכותל ובשבוע הבא יהיה אצלנו ביקור של ראש ממשלת הודו, פעם ראשונה בתולדות מדינת ישראל שראש ממשלת הודו מגיע למדינת ישראל.

”הייתי לאחרונה בסין, בהזמנתו של נשיא סין. אתם יודעים, הודו, סין וישראל ביחד זה בערך שליש מהאנושות. אנחנו עוד מעט נעבור 1.4 מיליארד בני אדם. ואני אמרתי בסין – אנחנו עברנו עכשיו שמונה מיליון, והוא אמר לי – אבל אתם מעצמה עולמית בטכנולוגיה וחדשנות’.

”אז עם ישראל, מדינת ישראל, מייצגים דבר מיוחד מאוד בתולדות העמים. זה עץ עם שורשים עמוקים בקרקע שלנו, במורשת שלנו. אבל הוא במקביל שולח ענפים מעלה מעלה, של חדשנות, של פיתוח, גם לעמנו ולכלל האנושות”.

נתניהו סיים את דבריו: ”ובכן – אלה הם שני המרכיבים של העתיד שלנו, של העם שלנו. אבל כיוון שאנחנו שומרים על המסורת אז אנחנו צריכים להגיע חזרה למלון לפני השבת. ולכן אני נפרד מכם בברכת שבת שלום ועם ישראל חי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות