תלמיד מבאבוב צעק בשמו של הרבי מויז’ניץ: חסידיו ערכו פוגרום

חיים טוויל
|
ח' תמוז התשע"ז / 02.07.2017 00:59
חסידי ויז’ניץ, שמרכזם ברחוב עזרא, ביצעו פוגרום בישיבת באבוב הסמוכה • הסיבה: תלמיד מהישיבה צעק את שמו הפרטי של הרבי, כשהחסידים היו ב’קידוש לבנה’ • הפורעים שברו חלונות, שערים, והרסו את חזית הבניין • בחור מהישיבה נפצע ונזקק לטיפול • חוקרי המשטרה פתחו בחקירה

קבוצה גדולה מחסידי ויז’ניץ, שמרכזם ברחוב עזרא בבני ברק, ביצעו הלילה (מוצאי שבת) פוגרום בישיבת באבוב הממוקמת בסמוך לחצר.

הסיבה: תלמיד מישיבת באבוב צעק את שמו הפרטי של הרבי, בשעה שחסידי ויז’ניץ היו באמצע ‘קידוש לבנה’.

חלק מהחסידים הזועמים, שראו בהזכרת שמו המפורש של הרבי עלבון, שעטו אל בניין הישיבה וערכו במקום פוגרום.

לדברי עד ראיה, “מאות מחסידי ויז’יניץ ניסו לחדור אל תוך בניין הישיבה, שברו חלונות, עקרו מכונות שתיה, שברו שערים, והרסו את כל חזית הבניין, כולל הכיתוביות על שם הורי הנדבן שתרם את הישיבה”.  תורם הבניין הוא ישראל אלטר שלאף, אחיו של איש העסקים מרטין שלאף.

אחד מעדי הראייה סיפר לחרדים 10, כי הזמין את המשטרה, אך הניידות הגיעו אחרי שהחסידים שביצעו את הפוגרום כבר נמלטו מהזירה.

כוחות משטרה רבים שהגיעו אל הזירה גבו עדויות ולקחו את התיעוד ממצלמות האבטחה הרבות הממוקמות בבניין הישיבה.

אחד הבחורים מישיבת באבוב נפצע ונזקק לטיפול רפואי.

חסידי ויז’ניץ טענו בתגובה, כי בחורים מישיבת באבוב צעקו מחלונות הישיבה קריאות גנאי בוטות על האדמו”ר, והחסידים הגיעו להשתיק אותם.

כפי שדווח ביום שישי בחרדים 10, חסידי ויז’ניץ שמרכזם ברחוב עזרא בבני ברק, אספו לפנות בוקר של יום שישי מכל תיבת הדואר בעיר החרדית אלעד עיתון מקומי – והשליכו את כל הגיליונות אל פחי הזבל ושפכו עליהם מים.

זאת לאחר שעורך המקומון ‘קוראים אלעד’ עורר את זעם החסידים, כאשר בדיווח על ביקורו של הרבי בעיר, צוין שמו המפורש: “הרה”צ רבי מנחם מנדל הגר שליט”א”.

בהודעה ב’וטאצאפ-פון’ של הקהילה באלעד הוכרז בליל שישי: “קרה דבר איום ונורא בעיר אלעד. שמו את השם של הרעבע הקדוש בעיתון ‘קוראים אלעד’, ו’צריך לעשות מה שצריך לעשות’. שכל האברכים יתאספו ב’נחלת יצחק’ (שמו של מרכז מסחרי ידוע הנמצא במרכז העיר) ומשם נקבל הוראות מה עושים הלאה”.