נתניהו: “נעכב את קידום חוק הגיור” • ומה יקרה אם בג”ץ ידחה בקשתו?

לאחר שיו"ר ש"ס ויו"ר דגל התורה פוצצו את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה, נתניהו יבקש מבג"ץ לדחות את הדיון בעתירות על הגיור • הבהיר: לא יקודמו הליכי החקיקה עד שיתקבלו בתוך חצי שנה המלצות צוות שהקים • אם בג"ץ ידחה את בקשתו - הממשלה מחויבת לפעול לפי ההסכמים הקאוליציוניים
אריה ריבקינד
ו' תמוז התשע"ז / 30.06.2017 14:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שישי) כי הנחה שלא לקדם הליכי חקיקה בעניין חוק הגיור – עד לקבלת המלצות צוות שמינה תוך חצי שנה בנושא.

במקביל, הממשלה תפנה לבג”ץ בבקשה לדחות בחצי שנה את ההכרעה על העתירות שהוגשו בנושא הגיור.

עם זאת הבהיר ראש הממשלה, כי אם בג”ץ ידחה את הבקשה לדחות את ההכרעה בעתירה בנושא הגיור – “הממשלה מחויבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים”.

נתניהו הורה על המהלך, לאחר שיו”ר ש”ס אריה דרעי ויו”ר ועדת הכספים משה גפני פוצצו את ישיבת ראשי סיעות הקואליציה שכינס ראש הממשלה הבוקר.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: “ממשלת ישראל והעותרים החליטו לפנות לבית במשפט בבקשה לדחיית ההכרעה בעתירה בנושא הגיור, וזאת לצורך מתן פרק זמן של חצי שנה לעבודת צוות שימנה ראש הממשלה לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה זו”.

מהלשכה הוסיפו: “ראש הממשלה הנחה שלא יקודמו הליכי חקיקה בעניין עד לקבלת המלצת הצוות כאמור. ככל שבג”ץ ידחה את הבקשה – הממשלה מחוייבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים.

“ראש הממשלה החליט כי הערר שהוגש ידון לפני מליאת הממשלה”.

יו”ר ועדת הכספים ח”כ הרב משה גפני: ׳לעולם לא תהיה התדיינות עם הרפורמים שמחבלים בתורה הקדושה. אנחנו נאמנים לדרכנו, שאם העותרים ימשכו את עתירתם – לא תהיה חקיקה. אם לא – נחוקק חוק שיסדיר את המצב.

“הדיבורים בשם ׳יהדות התפוצות׳ הן שקר מוחלט, למעלה ממחצית מחברי אייפא”ק הם דתיים וחרדים, והגיע הזמן להפסיק להלך אימים על הפסקת תרומות ופגיעה במדינת ישראל – בנוסח האיחוד האירופי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות