השלום הספרדי • טיסה משותפת של חכם שלום והרב עמאר: נערכים ליום שאחרי?

נשיא 'המועצת' והראשל"צ טסו יחד במסוק - להשתתף בחנוכת הבית של ישיבה בדימונה • גורמים בבתי הרבנים: "מעבר להגעה המשותפת, יש כאן מסר ברור: האחדות קרובה מתמיד" • גורם בכיר: "כולנו מתפללים שהחקירות יסתיימו בלא כלום, אבל השלום יתממש רק אם דרעי לא יהיה בתמונה"
ו' תמוז התשע"ז / 30.06.2017 12:40

צחוק הגורל: האם יתכן שהשלום הספרדי יקרום עור וגידים רק באם ייאלץ, חלילה וחס, יו”ר ש”ס אריה דרעי לפרוש מתפקידו?

נפתח בהסתייגות: נקווה שחקירות המשטרה ורשות המיסים  נגד שר הפנים והפירפריה לא יבשילו לכדי המלצה על הגשת כתב אישום. אבל, מאחורי הקלעים השיחות על ‘היום שאחרי’ הולכים וצוברים תאוצה, ויש מי שמדברים על כך כיום כבר באופן ברור.

כולם מסתייגים ואומרים, כי יש הקפדה על המתנה עד לרגע בו לא יהיה מנוס מלבצע צעדים כואבים (תלוי כמובן לדעת מי. יש שיאמרו, שהצעדים הללו רק יזניקו את ש”ס ויקרבו אותה חזרה אל ה’שקופים) – אבל תוכנית המגירה קיימת, והיא ברורה.

הבוקר(שישי) המריאו נשיא ‘מועצת החכמים’ של ש”ס, חכם שלום כהן, והראשל”צ ורבה של ירושלים הגר”ש עמאר יחד במסוק לדימונה, כדי להשתתף בחנוכת הבית של ישיבת ‘נחלת אפרים’ של מוסדות ‘שלהבת הדרום’ בראשות הרב יעקב חמד – אחיינו של הגר”ש  כהן.

אחרי שנחתו, העלה הרב חמד את רעיון ששני הרבנים יגיעו לניחום אבלים בבית ראש עיריית דימונה בני ביטון.

בבואו של חכם שלום כהן באופן פומבי למעמד חנוכת הבית, יחד עם הגר”ש עמאר, היא אמירה ברורה המסמנת את תחילת ‘השלום הספרדי’. “מעבר להגעה המשותפת אל ניחום האבלים, יש כאן מסר ברור: האחדות קרובה מתמיד”, אומרים לחרדים 10 גורמים בכירים בסביבת בתי הרבנים בש”ס, שלא לציטוט בשמם.

עם זאת, אותם גורמים מציינים: “השלום הזה יתממש רק אם דרעי לא יהיה בתמונה. עד שאין שום רמז מצד המשטרה בכיוון של כתב אישום, אף אחד לא מדבר על שום דבר”, הוא מדגיש.

 המסר כבר עבר

כפי שדווח לראשונה בחרדים 10, קיימת תוכנית מגירה מגובשת של הצבת יו”ר חדש בראשות תנועת ש”ס – יו”ר שיהיה מחויב לעבודה פעילה עם מועצת החכמים.

לפי התוכנית, המועצת תעובה ותכלול גם את הגר”ש עמאר, אם וכאשר יפרוש מתפקידו ברבנות העיר ירושלים. גם לראש ישיבת כסא רחמים, הגר”מ מאזוז, יוצע מקום של כבוד במועצת.

לפני מספר שבועות הועבר מסר ברור לכמה מחברי הכנסת של ש”ס, באשר לתפקיד יו”ר המפלגה. במסר הועבר גם שמו של המחליף המיועד.

מאחורי הקלעים בוחשים כל העת גורמים שונים, חלקם אנשי עסקים וחלקם מקורבים לבתי הרבנים, באשר לאפשרות להחזיר את אלי ישי לתפקיד היו”ר.

חכם שלום, הרב עמאר

הערכה שלי: זה לא יקרה, הגם שאני ערה לבחישות. “אחרי שהוא חצה את הקווים, אי אפשר להעניק לו פרס בדמות תפקיד היו”ר”, אומר הבוקר גורם בכיר המקורב לאחד מרבני ש”ס.

הגורם מוסיף: “שימי לב גם לביקורת הנוקבת שיש ביממה האחרונה על דרעי, שיותר ויותר הולך להתייעץ עם רבנים אשכנזים. ביקורת דומה הייתה גם בתקופת אלי ישי, על שהלך להתייעץ לא פעם עם מרן הגראי”ל שטיינמן. אבל אז לפחות ידעו כולם שהדבר נעשה בידיעתו של הגר”ע יוסף זצ”ל”.

 הרבנים נערכים 

אמשל פורסמה בערוץ 2 קלטת וידאו בה תועד יו”ר ש”ס עורך סיום מסכת בביתו של הגר”ח קנייבסקי. הגר”ח אף בירכו “שייפטר מכל המשוגעים”.

מאחורי הקלעים נשמעת טענה, שאין לה אישור, על התייעצות משמעותית יותר הקשורה בחקירה, שקיים אריה דרעי עם הגר”ח בארבע עיניים.

“לוחות ראשונים נשברו, אבל אז קיבלנו את הלוחות השניים ברוך ה’. אף אחד לא מאושר מהחקירות, וכולנו מתפללים שיסתיימו בלא כלום”, אומר גורם בכיר המקורב לרבנים. “לכולם ברור שהבשלת החקירות לכדי ממצאים אמיתיים עלולה להביא לחורבנה של תנועת ש”ס המפוארת, ולכן לרבנים חשוב להיערך בצורה נכונה ליום כזה – שכולנו מתפללים שלא יגיע.

“התקווה היא”, אומר הגורם, “שמתוך חורבנה דווקא נגיע לצמיחתה. יו”ר חדש, שיציית יותר למועצת החכמים, ויידע לפנות לשקופים משום שיהיה חלק מהם – יכול להזניק את התנועה לימיה היפים מבחינת המנדטים”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מקומו של דרעי בכלא
    30/06/2017 13:43
    מירה
  1. השלום והאחדות ישובו כשדרעי יהיה בכלא

  2. כל הספרדים ישמחו שדרעי ילך
    30/06/2017 15:34
    אברהם
  3. בני התורה והשקופים כולם מחכים ומצפים שדרעי שמכתים את כולם יחזור לכלא והאחדות והיושר יחזרו לשס או שבעצם שס כבר נמחקת אז כולם יצטרפו למנהיג הדור מרן הרב מאזוז שליט”א, “יחד” למען התורה והשבת הכותל וכבוד הרבנים.י שבת שלום

  4. להחזיר העטרה,,שלום בית מלא !!!
    01/07/2017 22:37
    אברהם
  5. יהי רצון שהרבנים החכמים יעשו סדר עם כל העסקנים