‘גלובס’ מסית נגד החרדים: “נתניהו ממשיך להאכיל את המפלצת”

במאמר שפרסמו שני כתבים של העיתון הכלכלי, תחת הכותרת "הכניעה של נתניהו לחרדים: לא רק דת ומדינה", הם משתמשים בביטויים פוגעניים ומבצעים דה-לגיטמציה והשחרה של הציבור החרדי • "יש כאן הצטברות של נסיגות והתקפלויות מול המפלגות החרדיות בכלל - ומול ליצמן בפרט"
נחמן גור
ד' תמוז התשע"ז / 28.06.2017 13:12

עיתון ‘גלובס’ מסית נגד החרדים: במאמר שפרסמו עמירם ברקת שי ניב, כתבי העיתון הכלכלי, תחת הכותרת “הכניעה של נתניהו לחרדים: לא רק דת ומדינה”, הם משתמשים בביטויים פוגעניים ומבצעים מסע דה-לגיטמציה של החרדים.

לדברי השניים, במקום שראש הממשלה ישתמש ביאיר לפיד כשוט, “במיוחד כשלחרדים אין כדורים אמיתיים במחסנית”, נתניהו “ממשיך להאכיל את המפלצת”.

שני העיתונאים כותבים כי “כניעת ראש הממשלה משפיעה על הליבה של הכלכלה והחברה בישראל”, תוך שהוא מבצע “נסיגות והתקפלויות מול המפלגות החרדיות בכלל ומול שר הבריאות, יעקב ליצמן, בפרט”.

השניים מרבים להשתמש לאורך המאמר במילה “כניעה” אל מול דרישה חרדית לגיטימית לקיים את ההסכם הקואליציוני שנחתם עם הקמת הממשלה, ומבכים את מר גורלם של “החילונים המסכנים”.

“כניעת הממשלה לדרישות החרדים בנושא התפילות בכותל וחוק הגיור מביאה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לנקודת שפל חדשה”, נכתב במאמר בגלובס. “זה לא רק דת ומדינה, אלא גם ליבה של הכלכלה והחברה.. ההחלטה שהתקבלה.. מאותתת פעם נוספת עד כמה הברית של נתניהו עם החרדים חזקה מכל חיבור אחר – פוליטי, לאומי וערכי כאחד.

“מעבר לוויתורים עצמם, מרחיקי לכת ככל שיהיו מבחינת ההשלכות על היחסים עם יהודי התפוצות ועל כל יהודי ישראלי שמבקש להתפלל או לבקר שלא בדרך האורתודוקסית המפרידה בין גברים לנשים – יש כאן הצטברות של נסיגות והתקפלויות מול המפלגות החרדיות בכלל ומול שר הבריאות, יעקב ליצמן, בפרט”.

כותבי המאמר ממשיכים וכותבים: “הכניעה כל כך בוטה, אפילו מתריסה, שהיא מצליחה להחזיר לחיים האופוזיציוניים אפילו את מנהיג יש עתיד ח”כ יאיר לפיד, שרק השבוע עוד עסק בשליחת מכתבים לראש עיריית ברלין. לפיד אמור היה להיות הסדין האדום שנתניהו שולף מהכיס השמאלי של הז’קט בכל פעם שהחרדים מעלים עוד דרישה מופרזת, האיש שרק ממתין לבחירות כדי להחזיר עטרה ליושנה – לא במונחים של ש”ס, אלא יותר במונחים של ממשלה בלי חרדים.

“במקום להשתמש בו כשוט, במיוחד כשלחרדים אין כדורים אמיתיים במחסנית, הוא ממשיך להאכיל את המפלצת”.

בהמשך הם כותבים: “זוכרים את עצירת העבודות של הרכבת? נתניהו היה מוכן לשתק חצי מדינה רק כדי שחלילה עבודות התחזוקה של המסילות לא יבוצעו בשבת, אף על פי שהן מבוצעות כך מימים ימימה. פקקי הענק עלו אז לנתניהו בשני סקרים שהצביעו לראשונה על כך שיאיר לפיד, ההוא מהכיס השמאלי של הז’קט, עוקף אותו לראשונה אילו היו מתקיימות בחירות באותה עת.

“במערכת הפוליטית היו משוכנעים שנתניהו והליכוד למדו מהטראומה ההיא, אלא שאז הגיע משבר מדומה נוסף של המפלגות החרדיות: בג”ץ קיבל את חוק העזר העירוני של עיריית ת”א, שמאפשר פתיחת חלק מהמרכולים בשבתות. נתניהו מיהר להבטיח כי הוא ידאג לחקיקה עוקפת, שתמנע את התרחיש הזה לכל הפחות בשאר היישובים בארץ.

“באופן אירוני, עד לפני מספר חודשים הסתובב לו חבר הכנסת פרופ’ מנואל טרכטנברג בין גדולי הרבנים החרדיים וחזר אופטימי במיוחד. הוא סיפר למי שסיפר, כי בשלה העת להצעת החוק שהוא הוביל יחד עם ח”כ מיקי זוהר מהליכוד, לפיה יוגבל המסחר בשבתות מחד ומנגד תופעל תחבורה ציבורית מצומצמת ביום המנוחה.

“אחרי הפיאסקו של אתמול, הסטירה המצלצלת ליהדות התפוצות, לתורמים הגדולים (מי בכלל זוכר פה את החילונים המסכנים), טרכטנברג וזוהר יכולים לקבור את ההצעה שלהם עמוק-עמוק במגירה”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גלובס-העיתון שלא התייחס לפרשת פישמן -מעז לכתוב?
    28/06/2017 15:36
    רונן
  1. לפני כמה ימים כשבלחץ דעת הקהל הוחלט שלא לקבל ההסדר עפ פישמן, העיתון גלובס לא כתב על כך כמעט דבר, מטעמים ידועים…עיתון כלכלי דמיקולו…אז הוא יטיף מוסר?

  2. חייבים לומר את האמת שיש גזירת גיוס בפועל ולא צריך לשכנע, כי האמת מדברת בעד עצמה.
    28/06/2017 17:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חייבים לומר את האמת שיש גזירת גיוס בפועל
    ולא צריך לשכנע, כי האמת מדברת בעד עצמה.