היועהמ”ש: הסמסים שנשלחו בשם דרעי על החוק הביומטרי היו אסורים

רשות האוכלוסין שיגרה מאות אלפי הודעת טקסט ממשרד הפנים שנפתחה במילים: "שר הפנים, אריה דרעי, שמח לעדכן על תחילת חוק הביומטריה" • היועהמ"ש מבהיר: משלוח סמסים בנוסח זה, במימון ממשלתי, אסור • רשות האוכלוסין: רק אחרי ששלחנו התבררה הבעייתיות, לא נעשה זאת שוב
אריה ריבקינד
ד' תמוז התשע"ז / 28.06.2017 12:30

לשכת היועץ המשפטי לממשלה קבעה, כי מאות אלפי הודעות טקסט ששוגרו לפני כשבועיים בשמו של שר הפנים אריה דרעי על החוק הביומטרי, מהווים פרסום אישי של נבחר ציבור – ואסורים על פי הכללים. כך דווח בדה מרקר.

רשות האוכלוסין במשרד הפנים שיגרה לאזרחים רבים הודעת טקסט טלפונית שנפתחה במילים: “שר הפנים, אריה דרעי, שמח לעדכן על תחילת חוק הביומטריה”.

אורן פונו, ראש אשכול עבודת ממשלה בלשת היועץ המשפטי הבהיר, כי משלוח סמסים בנוסח זה הוא אסור.

במכתב התשובה ששיגר ללח”כ תמר זנדברג, שהגישה תלונה על כך – נכתב: “פרסום מסרון על ידי המשרד, במימון ממשלתי, הכולל פנייה אישית מטעמו של שר אל הציבור – אינו עומד באמות המידה האמורות ואינו נכלל בסוגי הפרסום המותרים”.

ברשות האוכלוסין הסבירו כי רק לאחר שליחת ההודעות התבררה הבעייתיות שבדבר, והובטח כי התנהלות דומה לא תישנה.

בלשכת היועמ”ש מסרו בעקבות כך: “הואיל וההנחיות האמורות הופצו אך לאחרונה, בשים לב לכך שהדבר נעשה באופן חד פעמי ונוכח העובדה שרק לאחר שליחת ההודעות התברר לרשות האוכלוסין כי הנושא בעייתי אל מול הנחיות היועץ החדשות, כמו גם לאור הצהרתם כי הדבר לא יישָנה, לא מצאנו מקום לנקוט בצעד נוסף בשלב זה”.

בדה מרקר מסבירים כי האיסור על משלוח הסמסים מבוסס על הנחיות חדשות הנוגעות ל’פרסום בגוון אישי’, בהן משתתף עובד ציבור בפרסום ממשלתי בדרך של פנייה אישית בכתב, או בהופעה חזותית או קולית.

בלשכת היועמ”ש הבהירו כי ישנם מקרים ונסיבות בהם מותר לבצע פרסום בגוון אישי – אך אלה אינם כוללים פרסום באמצעות מסרונים.

ההוראות החדשות טרם אומצו על ידי החשב הכללי באוצר, אך לפי הוראות היועמ”ש למשרדי הממשלה, עליהם לנהוג על פיהן כבר עכשיו. עם זאת, בלשכת היועמ”ש טרם פירסמו פומבית את הכללים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות