פרשן ערוץ 2: “קו ההגנה של נתניהו ב’תיק 1000′ – מאוד פיקח וחכם”

העיתונאי אמנון אברמוביץ התייחס בראיון שהעניק לרדיו 103 לפרסום כי המיליארדר ג'יימס פאקר ייחקר בתיק 1000: עד היום נחקרו בתיק למעלה מ-90 עדים. בשבועות האחרונים נחקרו 11 עדים חדשים, ישראלים ולא ישראלים"
חיים טוויל
ד' תמוז התשע"ז / 28.06.2017 11:24

אמש דווח בחדשות 2 כי המליארדר ג’יימס פאקר ייחקר בקרוב במסגרת חקירת ‘תיק 1000′ בו נחקר ראש הממשלה בנימין נתניהו.

הבוקר (רביעי) שוחחו ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה ברדיו 103 עם פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ.

“בתיק הזה הוחלט שלא יוגש כתב אישום על חוק המתנות אלא במקרים בהם נתניהו עמד בניגוד עניינים מובהק ובמקרים בהם איתרו וזיהו אינטרסים של נותני המתנות”, אמר אברמוביץ. “אמש פרסמנו כי נמצאו אינטרסים ברורים אצל ארנון מילצ’ן וג’יימס פאקר. עד היום נחקרו ב’תיק 1000′ למעלה מ-90 עדים. בשבועות האחרונים נחקרו 11 עדים חדשים, ישראלים ולא ישראלים. יש לבצע סינון ומיפוי ולראות מי נתן מתנות לא סבירות ומדוע”.

כשנשאל אברמוביץ האם בכדי להאשים את ראש הממשלה בהפרת אמונים, משרד המשפטים בוחן האם נותני המתנות ציפו לקבל משהו בתמורה – הוא השיב: “בדיוק כך. בית המשפט רוצה לבדוק כי המתנות שניתנו חרגו מהחוק והיו לטובות הונאה ובוחן מה נותני המתנות ציפו לקבל”.

אברמוביץ הוסיף:  “ברגע שמשרד המשפטים יוצא מעיסוק בתוכן המתנות ועובר לשדה הבוחן של מרמה, הפרת אמונים, וניצול לרעה בכוח המשרה, אז זה אומר שמשרד המשפטים מתקרב למחוז. נתניהו ער להבחנה. ואף אמר שהקריטריון שלו לקבלת המתנות היה בטחון ישראל. קו ההגנה הזה הוא מאד פיקח וחכם, כל המיליונרים שנתנו לו מתנה גם תורמים בדרך כלל לביטחון ישראל”.

על משך החקירה השיב אברמוביץ’: “אינני יודע לומר. כל ניחוש או הערכה מושכלת תהיה טובה. אני חושב שהמשטרה תסיים את כל ההשלמות בשבועות אחדים, תגיש את המלצה להעמיד לדין ואז נתקדם”.

מתוך מעריב

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נתניהו חכם
    28/06/2017 15:21
    אמנון
  1. מפיו של אברמוביץ חידוש מרענן