למה שכבה אישה שנפטרה במשך חמישה ימים בקירור של ‘סורוקה’?

במשך 5 ימים ניסו ב'סורוקה' לאתר את קרובי משפחתה של אלכסנדרה בורטמן - ללא הצלחה • השערה של מכר ומחשבה יצירתית, הביאו לאיתור עיר מגוריה - קרית מלאכי • בזכות קריאה ברשתות החברתיות הגיעו עשרות מתושבי העיר להלוויה של אישה אותה כלל לא הכירו
יוסף גרינבוים
ד' תמוז התשע"ז / 28.06.2017 10:30

כ-70 מתושבי קרית מלאכי הגיעו ביום שישי האחרון להשתתף בהלוויית אלכסנדרה בורטמן ע”ה, אישה גלמודה, תושבת העיר.

האישה נפטרה כבר ביום ראשון שעבר בבית החולים סורוקה בבאר שבע, אולם שם לא מצאו אנשי הצוות קרובי משפחה במשך ארבעה ימים. רק לאחר התערבות הרב יוסף בלוי, ראש המועצה הדתית בקרית מלאכי, הובאה האישה לקבורה.

מאז פטירתה של אלכסנדרה ע”ה בבית החולים סורוקה, ניסו אנשי הצוות בכל דרך לאתר בני משפחה או חברים. זאת מאחר והאישה הגיעה אל בית החולים מבית אבות בבאר שבע ומאז שכבה שם, ללא קרובים שישבו ליד מיטתה.

 לאחר מאמץ רב, אותר אחד ממכריה שהעלה השערה כי היא התגוררה בקריית מלאכי. מבית החולים יצרו קשר עם הרב בלוי. “בקשנו מהם לבדוק במרשם האוכלוסין של משרד הפנים, אבל לאחר שראיתי כי הם מתעכבים, שאלתי מי שילם להם עבור האשפוז שלה”, סיפר הרב בלוי השבוע על הרעיון היצירתי.

לאחר שבבית החולים ציינו בפניו את שם הקופה, הצליח הרב ביום חמישי לאשר עם הנהלת הקופה כי אלכסנדרה בורטמן אכן תושבת קרית מלאכי. למחרת, ביום שישי, ביצע מזכיר המועצה הדתית רפאל מיארה שיחות טלפון והפיץ בקשה ברשתות החברתיות: מי יכול לבוא  לכבד את אלכסנדרה בדרכה האחרונה?

ביום שישי בשעה 11:00 בבוקר, מילאו עשרות מתושבי העיר את הרחבה והגיעו ללוות אישה אשר כלל לא הכירו.

“התושבים בקרית מלאכי מוכיחים פעם אחר פעם את המושג עיר שהיא משפחה וקיימו את המושג ‘מת מצווה הכל קרוביו'”, אמר הרב בלוי בהתרגשות. “כולנו התמלאנו גאווה לראות שכל כך הרבה הגיעו בהתראה כה קצרה”.

מזכיר המועצה הדתית רפי מיארה סיפר כי הופתע מההיענות הרבה של התושבים: “בסיום הלוויה, ביקשנו ממי שיכול, להגיד אשכבה או קדיש לעילוי נשמתה. גם אני בעצמי אומר קדיש לזכרה”.

גם אלו שלא יכלו להגיע או נחשפו לבקשה באיחור קיבלו על עצמם להדליק נר לזכרה.

בימים אלו פועלת המועצה הדתית לבניית מצבה על קברה עד ליום השלושים לפטירתה, כנהוג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכתבה על האישה או על קרית מלאכי?
    28/06/2017 11:16
    רועי
  1. זו כתבה שנועדה להלל את תושבי קרית מלאכי או לספר על אישה ערירית שנפטרה?