במוזיאון מגדלי התאומים שאלו 30 רבנים: מותר לכוהנים להיכנס?

בחדר מיוחד במרתף מוזיאון ההנצחה להרוגי הפיגועים ב-9/11 נמצאים כ-1400 חלקי גופות שמעולם לא זוהו • עקב המורכבות של שאלת כניסת כוהנים לבניין זימנו במוזיאון עשרות רבנים חרדים לדיון מעמיק
י"ט סיון התשע"ד / 17.06.2014 20:22

בחדר מיוחד במרתף מוזיאון ההנצחה להרוגי הפיגועים ב-9/11, נמצאים כ-1400 חלקי גופות שמעולם לא זוהו; החלקים עברו בדיקות DNA ולא שוייכו לאף אחד מן הנספים המתועדים. החלקים נשמרים בקירור כשהם מהווים הנצחה מזוויעה לאירוע הטרור שהסעיר את העולם כולו.

עקב המורכבות ההלכתית של שאלת כניסת כוהנים לבניין המוזיאון, זימנו מנהלי המוזיאון וארגון “מתעסקים”, עשרות רבנים חרדים מכל קשת הדעות ביהדות החרדית בניו-יורק לדיון מעמיק.

קרוב לשלושים רבנים הגיעו ביום חמישי האחרון לבניין המוזיאון, ובפגישה בת שעתיים בה ישבו בין היתר גם מהנדס הבניין והדוקטור שבדק את חלקי הגופות, החליטו הרבנים כי אין חשש טומאה במקום.

בשיחה עם חרדים10, תיאר חבר בד”ץ קראון הייטס הרב שלמה סגל את הפגישה: “שאלנו את הדוקטור את השאלות ההלכתיות הנדרשות, כגון האם יש שם שדרה שלימה או גולגולת שלימה, שאלנו את המהנדס שתכנן את הבניין על מבנה הבניין והחדר בו נמצאים חלקי הגופות; אחרי כשעתיים ואחרי עיון בכל השו”תים ופסקי ההלכה הנוגעים לעניין שהוכנו מראש הוחלט, כי אין חשש טומאה בכניסה לבניין”.

רבנים מוזיאון 9.11

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות