התעללות קשה וסדרתית: 10 נשים חרדיות התלוננו נגד מתי בן דוד

הראיות שנאספו נגד בעל משרד השיווק הובילו לביסוס התשתית הראייתית: היום תוגש הצהרת תובע ומעצרו יוארך פעם נוספת • "התחכום השיטתי המיוחס לחשוד באופן בו פגע בנשים, הוביל גם לפגיעה קשה במצבן הרגשי והנפשי. לכן, פועלים גם מול גורמי הרווחה במטרה לסייע להן בכל דרך"
חיים טוויל
ד' תמוז התשע"ז / 28.06.2017 09:32

התקדמות משמעותית בחקירת מתי בן דוד, מנהל משרד השיווק והפירסום שנחקר בגין עבירות חמורות כלפי עובדות במשרדו.

עד כה התלוננו 10 נשים והיום יובא החשוד פעם נוספת להארכת מעצרו בבית המשפט שם תוגש נגדו הצהרת תובע.

לפי המשטרה, “עבודתם המקצועית של חוקרי המשטרה חשפה עוד 7 מתלוננות שהעידו במשטרה על עבירות קשות המיוחסות לו”.

לפי המשטרה, עוד בראשיתה של החקירה הבינו החוקרים כי החשוד פעל בדפוס קבוע, שיטתי ומתוחכם כלפי עובדות במשרדו בהן, כך על פי החשד, פגע לאורך תקופות שונות.

משכך פעלו כל העת החוקרים אל מול הנשים שאזרו אומץ והגיעו למשטרה, שם סיפרו בעדותן בפני החוקרים את אשר עשה להן החשוד עת שעבדו במחיצתו. כאמור, חוקרי המשטרה הגיעו עד כה ל 10 נשים שהגישו תלונה במשטרה כנגד החשוד.

במסגרת החקירה פעלו החוקרים במספר ערכאות משפטיות, בעקבות התנגדות סנגור החשוד לפרסום שמו של החשוד. בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון נעתר בית המשפט לבקשת המשטרה שביקשה את פרסום שמו לנוכח היקף הפרשה ומתוך מטרה להגיע למתלוננות נוספות, והתיר את פרסום שם החשוד .

מכלול הראיות שנאספו כנגדו במסגרת החקירה הובילו לביסוס התשתית הראייתית שלפיה תוגש כנגדו היום בפני בית משפט השלום הצהרת תובע ומעצרו יוארך פעם נוספת.

החקירה החלה לפני כשלושה שבועות, לפיה החשוד, מתי בן דוד, תושב ירושלים כבן 30, ניהל יחד עם שותפיו משרד שיווק ופירסום בירושלים. במסגרת ניהול המשרד העסיק נשים בתפקידי ניהול שונים, לרוב נשים צעירות, להן העניק, על פי החשד, בשלב ראשון יחס אישי קרוב על מנת ללמדן במטרה שיתקדמו בתפקיד, תוך ששהוא משלב אותן בישיבות ובדיוני המשרד ומתייחס אליהן כאל ‘בנות טיפוחיו’.

בהמשך וכעבור זמן מה , כך על פי החשד, נהג להשפיל אותן, להתנכל אליהן תוך ביצוע מעשים חמורים  ובהמשך, על פי החשד, לקח אותן לשירותים במשרדים ובמקומות שונים וביצע בהן עבירות חמורות קשות.

החקירה הפכה גלויה עם מעצרו של החשוד בתאריך 11.6.17, כשהובא לחקירה בתחנת עוז.

במשטרה הדגישו כי זו אחת החקירות המורכבות שחשפה חשד למסיכת התעללות ופגיעות קשות וסדרתיות כנגד נשים תוך ניצול מעמדו של החשוד במקום עבודתן. “התחכום השיטתי המיוחס לחשוד באופן בו פגע בנשים, הוביל גם לפגיעה קשה במצבן הרגשי והנפשי. משכך פועלת המשטרה כל העת אל מול גורמי הרווחה במטרה לסייע להן בכל דרך”.

במשטרה הוסיפו: “החקירה המאומצת והנרחבת שהתנהלה במשטרה הביאה לכדי איסוף מכלול הראיות כנגד החשוד תוך גביית תלונות מ-10 נשים. המשטרה תמשיך לפעול למיצוי הדין עם החשוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות