גל המעצרים בעיר לייקווד נמשך גם הלילה: עוד 3 זוגות חרדים נעצרו

החשד להונאת רשויות הרווחה: הלילה נעצרו עוד שלושה זוגות בפשיטה של חוקרי ה-FBI וסוכנויות פדרליות על בתים בלייקווד • גל המעצרים גרם לרעידת אדמה בקהילה החרדית בעיר: מאות אנשים התקשרו לרשויות כדי לברר איך הם יכולים למנוע מעצר או לקבל חנינה
נתן פרל
ד' תמוז התשע"ז / 28.06.2017 09:52

גל המעצרים של תושבים חרדים בעיר לייקווד נמשך: לאחר שביום שני נעצרו ארבעה זוגות, הלילה (רביעי) נעצרו עוד שלושה זוגות בפשיטה של חוקרי ה-FBI  וסוכנויות פדרליות נוספות.

גל המעצרים מתבצע לאחר שנחשף, לפי הרשויות,  חשד להונאה בקנה מידה של מיליוני דולרים. לפי הרשויות, צפויים מעצרים נוספים בימים ובשבועות הקרובים.

הפשיטה של הרשויות הפדרליות ביום שני גרמו לרעידת אדמה בקהילה החרדית בעיר. לפי דיווח באתר app.com, מאות אנשים התקשרו לייעוץ משפטי כדי לברר איך הם יכולים למנוע מעצר או לקבל חנינה, במידה ויודו במעשים, בעוד אחרים עדכנו את ההכנסות עליהם דווחו.

לפי הדיווח, חלק מהפונים ביקשו לבטל כל עזרה ממשלתית.

ביום שני בבוקר נעצרו ארבעה זוגות של תושבים חרדים בפשיטה של סוכנויות פדרליות שנערכה בו-זמנית, בחשד להונאה לכאורה של תוכניות סיוע ציבורי לאוכלוסיה חלשה.

לפי דיווח של אתר app.com, הפשיטה היא בהיקף שלא נראה קודם לכן במדינת ניו ג’רזי.

חקירת ההונאה לכאורה של תוכניות סיוע של השלטונות לאוכלוסיה חלשה החלה לפני כשלוש שנים, וכעת כוללת מגוון של רשויות אכיפת חוק פדרליות וממלכתיות: ה-FBI, המינהל לביטוח לאומי, משרד האוצר של ניו ג’רזי, מחלקת ההונאה של משרד הרווחה ועוד.

על פי מקורות באכיפת החוק, העצורים מואשמים בניצול של מספר תוכניות סיוע ציבורי.

לדברי מקור שצוטט באתר, “החקירה עד כה גילתה כי הונאה ממשלתית והעלמת מס הכנסה נפוצה בקהילת לייקווד”.

הזוגות שנעצרו מואשמים בדיווח פיקטיבי על הכנסותיהם, כדי לקבל באופן בלתי חוקי, תלושי מזון, סיוע בדיור, ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה, ועוד.

לייקווד היא העיר בעלת הצמיחה המהירה ביותר במדינת ניו ג’רזי. על פי נתוני מפקד האוכלוסין, בתחילת השנה התגוררו בה יותר מ-100,000 תושבים. 32 אחוזים מהתושבים חיים בעוני. גידול האוכלוסייה המהירה של לייקווד נובע מהצמיחה של הקהילה החרדית בעיר.

דובי הוניג, מנכ”ל לשכת המסחר היהודית של לייקווד, אמר כי אלפי משפחות יהודיות בעיר זקוקות לסיוע ציבורי כדי להסתדר, ו”כי יש אנשים שמתפתים לקחת יותר ממה שהם צריכים.. העליות הרבות,  במיוחד עלות החינוך הפרטי גורם לאנשים למצוא דרכים לכופף את המערכת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות