השלום הספרדי? דרעי סייר בביתר ו’דילג’ על פגישה עם יו”ר המועצה הדתית מש”ס

יו"ר ש"ס ערך סיור ממושך בביתר, ופגש רבנים ואישי ציבור רבים • אבל דווקא נח צדוק, יו"ר המועצה הדתית מטעם ש"ס, לא הוזמן • גורם פוליטי: "בגלל חברותו עם אלי ישי" • צדוק: "יש עסקנים קטנים שמחפשים פילוג. חבל שדברים מתנהלים בצורה כזאת" • ומה דרעי המליץ לילדים שפגש?
חיים בוזגלו
ד' תמוז התשע"ז / 27.06.2017 21:39

ביקור מיוחד נערך היום (שלישי) בעיר ביתר עילית. אורח הכבוד, יו”ר שס ושר הפנים אריה דרעי, הגיע אל העיר החרדית כאליו התלוו סגנו משולם נהרי, מנכ”לי משרדי הפנים והפריפריה, מנכ״ל ש״ס ורשת ‘בני יוסף’ חיים ביטון, ומנכ״ל ‘אל המעיין’ משה אילוז.

את פני השר קיבלו ראש העיר מאיר רובינשטיין, סגנו מסיעת ש”ס העירונית יהודה עוביידי, מ”מ ראש העיר יצחק רביץ ובכירי העירייה.

אולם מבין כל מקבלי הפנים דווקא מקומו של נח צדוק, יו”ר המועצה הדתית מטעם ש”ס, נפקד.

ממידע שהגיע לידי חרדים10 עולה כי צדוק אף לא הוזמן לסיור.

הסיור נפתח בביקור שערך דרעי בביתו של המרא דאתרא הגאון רבי יעקב תופיק.  לאחר מכן הוא כובד בנטיעת עץ בפתח העיר.

בהמשך הגיע דרעי יחד עם פמלייתו לסיור במוסדות החינוך ׳משנת יהודה׳. השר ביקר בכיתות, ואמר לתפמידים: “אני רוצה להבהיר שכל האנשים המכובדים העומדים כאן, כולם משרתים אתכם למטרה אחת: שתגדלו בתורה ויראת שמים. זה הערך הגדול ביותר אליו אתם צריכים לשאוף. אל תהיו עסקנים, תהיו גדולי ישראל”.

משם פנה השר לסיור במוסדות ׳משכן משה׳, שם נערך טקס הנצחה של היכל התורה ׳מדרש אסתר׳ ע״ש אמו של השר, מרת אסתר דרעי ע״ה. בטקס החגיגי שהתקיים במקום נטלו חלק סלתה ושמנה של צמרת עולם התורה הספרדי בעיר, ראשי ישיבות וקהילות, בראשם הגאון רבי זמיר כהן שליט״א ראש ישיבת ‘היכל מאיר’, הגאון רבי יעקב כהן  ראש ישיבת ‘נזר התלמוד’ ובנו של נשיא מועצת החכמים ועוד.

בישיבת ‘נזר התלמוד’ בראשותו של הגאון רבי יעקב כהן נשא דרעי דברים בפני תלמידי הישיבה, וציין את מסירות הנפש של ראש הישיבה למען התלמידים. לאחר מכן המשיך למוסדות ׳חניכי הישיבות׳ המונים כ-400 תלמידים.

במעון חדש של רשת ‘בייבי טף’ בעיר, אחד משורת מעונות חדשים שבנתה עיריית ביתר לאחרונה, קבע השר מזוזות וחתם את ביקורו בישיבת עבודה חגיגית, בהשתתפות הצוות המקצועי של העירייה.

אלא, שכאמור, למרות הביקור הממושך שערך השר בעיר – מי שנעדר ואף לא הוזמן לסיור היה יו”ר המועצה הדתית מטעם ש”ס.

נח צדוק

לפי גורמים פוליטיים בעיר,  ייתכן וצדוק לא הוזמן לסיור בשל קרבתו הפוליטית ליו”ר לשעבר אלי ישי. צדוק כיהן בתקופת ישי בתפקידים בכירים במפלגה, כשבחלק מהזמן שימש כעוזרו ולאחר מכן אף כיהן כיועץ בכיר לשרי הדתות, במקביל לחברותו במועצת העיר ביתר – עד לבחירתו כיו”ר המועצה הדתית.

מלשכתו של יו”ר המועצה הדתית נח צדוק נמסר לחרדים10 בתגובה: “השר דרעי הוזמן כאורח של העירייה ולא של המועצה הדתית, ומשכך לא הוזמנתי לסיור ולא נותר לי אלא להצר על כך”.

בלשכת צדוק הוסיפו ואמרו: “ישנם עסקנים קטנים שמחפשים את הפלגנות במקום השלום והפיוס, וחבל שהדברים מתנהלים בצורה שכזאת”.

את תגובת סגן ראש העיר מסיעת ש”ס יהודה עוביידי לא הצלחנו לקבל. מלשכת דרעי לא התקבלה תגובה.

הדפס כתבה

5 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נח צריך להבין דבר אחד
    27/06/2017 22:07
    ינון
  1. התפיסה ששלטה בש”ס במשך כ-16 שנה הסתיימה. היום התפיסה היא: עשייה ועשייה ועשייה. לא רק גורמים אשכנזיים סיפרו לדרעי, שנח שם רגליים לכל מי שרוצה ליזום ולפעול, אלא גם גורמים ספרדיים! (למעט ניסים כהן – שידע לסחוט את נח כמו שצריך) נכון, יש לנח תקציב קטן, אבל עם היה לו רצון עוד יותר קטן, הוא יכל לחולל כאן הרבה דברים טובים, ולא לשבת בחיבוק ידים ולא להקים עלינו את הציבור האשכנזי בטענות שכשיש מישהו מש”ס בעמדה בכירה, אז הוא מתנכל ומתנקם, ולא נותן להם לבתי הכנסת שלהם שום דבר.

  2. רבי נח צדוק איש ישר ואמיתי!!
    27/06/2017 23:06
    יוסף
  3. אני מכיר אותו וזה אדם שדובר אמת ומחפש צדק, לצערינו אריה דרעי רחוק מהאמת והצדק, זה רודף כבוד ותאב כסף. עוד כמה כמו רבי נח צדוק ורק טוב הפוליטיקה תקבל.. יש ממי ללמוד!

  4. http://hacohen.goop.co.il
    28/06/2017 00:03
    מיכאל הכהן אל חדד
  5. לכלא !!!

  6. נח צדוק היקר
    28/06/2017 00:21
    שלומי
  7. עושה עבודת קודש ומייצג נאמנה את שס ומכבד את שמה במעו לנוכח השטויות שעושים חברי המפלגה השונים. אם גם אותו תחסלו פוליטית במה תתהדרו מעתה? בעסקנים שרק מברברים ולא עושים? באנשים מחרחרי ריב ומדון.. אחח אריה תתעורר!

  8. נח הגיע הזמן שתפנים
    16/07/2017 03:41
    קובי
  9. שעם משחקי אגו זולים – היום לא בונים. תתנהג בענווה. תתנהג בהכנעה. דע מאין באת.