רק לפני שנה הוא התפקד וכבר הרב חיים אמסלם מאיים על נפתלי בנט

הח"כ לשעבר מש"ס, שרק לפני שנה התפקד לבית היהודי, זועם על אישור חוק הגיור: "שתקתי, סבלתי והתאפקתי בהרבה דברים. אם לא אוכל לקדם הזהות היהודית לפי דרכי - לא אשאר • יהיו לי אופציות, אני שווה מנדטים, כולם יודעים זאת" • כחלון: אדרוש דיון מחודש במתווה הכותל וחוק הגיור
אריה ריבקינד
ג' תמוז התשע"ז / 27.06.2017 14:37

עוד איום על הבית היהודי: ח”כ לשעבר מש”ס, הרב חיים אמסלם, שהתפקד לפני שנה למפלגת הבית היהודי הודיע היום (שלישי) כי הוא בוחן את המשך דרכו במפלגה,  בגלל העברת חוק הגיור הממלכתי בוועדת השרים לענייני חקיקה, בתמיכת שרת המשפטים איילת שקד.

“אני כעת בחו״ל ואין לי יכולת להעמיק מדי בעניין”, אומר הרב אמסלם לחרדים10. “אבל בשובי אקרא לכנס חירום של רבנים ואוהדים, אבחן את דרכי – כי גם אני לא אוכל לעמוד בזה ולהמשיך בבית שמדיר גרים מעם ישראל”.

אמסלם הוסיף ואמר: “לתשומת יו״ר הבית היהודי נפתלי בנט השואף להיות המחליף של ביבי בראשות ממשלת ישראל – שתקתי, סבלתי והתאפקתי בהרבה דברים, הכל למען אפשרות קידום הזהות היהודית על פי דרכי ואמונתי. אם זה לא יינתן לי, לא אשאר.

לדבריו, “יהיו לי אופציות, אני שווה מנדטים, כולם יודעים את זה, וההשלכות של הצבעת אתמול על אחריות בנט ושקד”.

הודעתו של הרב אמסלם מגיעה לאחר שאתמול שיגר הרב ישראל רוזן, מייסד מנהל הגיור וראש מכון ‘צומת’, מכתב לחברי הכנסת ושרי הבית היהודי וכן לחברי נשיאות מרכז המפלגה – בו הוא מודיע על התפטרותו מהנשיאות.

במכתבו מנמק הרב רוזן את החלטתו בהעברת חוק הגיור הממלכתי. לדבריו , מדובר בחקיקה “שהיא בכיה לדורות המפקירה גרי צדק אמיתיים וכנים, ובנושא חברתי לאומי ממדרגה ראשונה שהיה ראוי ומתאים ל’בית היהודי’ להוביל; שהרי צעירים דתיים ומסורתיים (כולל בוגרי ישיבות הסדר) נמצאים בליבה של סוגיא זו והנה הכל הושלך אחר גו למגרש החרדי, הפולט אותן עם בני זוגם אל מחוץ לגדר”.

בתוך כך, השר משה כחלון אמר היום כי ידרוש לקיים דיון מחודש בממשלה בנוגע להקפאת מתווה הכותל ואישור חוק הגיור.

“האמת היא שאני לא הייתי בדיון – ואני לא מבין למה התקבלה ההחלטה הזו. הדברים האלה עוד יתבררו ועוד נשב עליהם, ראשי המפלגות וראשי הקואליציה”, אמר כחלון בראיון בגלי צה”ל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשים שוכחים את מצוות
    28/06/2017 11:47
    שימי הצב
  1. ראו הרחבת הרמב”ם אודות מצווה חשובה זאת, מדובר בחובה ולא בהמלצה..
    עסקנים ורבנים נתלים בתירוצים שונים ודוחים מצווה יקרה וחשובה..