ריבלין: “חייל צה”ל יכנס ל’מנחה’ בבית כנסת ויותקף? זה לא יתכן”

על רקע גילויי האלימות נגד חיילים חרדים, נפגש הנשיא עם לוחמי נצח יהודה: " "לא ייתכן שכשתחזרו לשכונה שלכם מישהו יעז להרים עליכם יד" • "נועצתי ברב אלישיב בתקופת חקיקת חוק טל, וגישתו חתרה להסכמה ולפתרון הסוגיה בדרכי שלום. הוא חזר ואמר: הסכמה, הסכמה, הסכמה"
חיים טוויל
ג' תמוז התשע"ז / 27.06.2017 14:06

על רקע תקיפת חיילים חרדים בתקופה האחרונה, קיים הבוקר (שלישי) נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, סיור צבאי בחטמ”ר בנימין, שם ביקר את חיילי גדוד ‘נצח יהודה’.

חיילי היחידה סיפרו לנשיא על האתגרים החברתיים הייחודיים בהם הם נתקלים מאז גיוסם לצה״ל.

בשיחה עם החיילים אמר הנשיא: “סיפרו לי שאחד הלוחמים אמר עם שחרורו שבישיבה הוא למד איך להיות יהודי ובגדוד הוא למד איך להיות בן אדם. אני חושב שאפשר ללמוד גם בצבא וגם בישיבה איך להיות גם יהודי וגם בן אדם. לימוד התורה הוא ערך יסוד בקיום היהודי שלנו, וכך גם הצורך להבטיח את ביטחוננו. אלו ערכים שהם לא סותרים, אלו ערכים משלימים.”

הנשיא הוסיף:  “אני יודע שלחלקכם יש סיפורי חיים לא קלים. יש קושי מול המשפחה, הסביבה הקרובה, ולמרות הכל התגייסתם ואתם נחושים להגן על המדינה. אתם הטובים שבבנינו, אתם מגנים עלינו בחזית ואנחנו צריכים לשמור עליכם בעורף.

הנשיא הדגיש: “לא ייתכן שכשתחזרו לשכונה שלכם מישהו יעז להרים עליכם יד. לא ייתכן שבמדינת ישראל חייל צה”ל יכנס להתפלל מנחה בבית כנסת ויותקף. זה לא יקרה. אסור לנו להכליל, ברור לי שהציבור החרדי רובו ככולו מוקיע את האלימות הזו. יחד עם זאת, מי שמרים יד על חייל צה”ל, מי שתוקף חייל בגלל היותו חייל – ייענש בכל חומרת הדין. אנחנו לא נעבור לסדר היום על פגיעה בכם ובחיילים אחרים.”

הנשיא הדגיש כי שילוב החיילים החרדים בצה”ל הוא יעד חשוב ומאתגר לחברה הישראלית שצריך להשיגו בהידברות ובשיתוף פעולה. “אנחנו חייבים למצוא את הדרך גם אם היא קשה, איך לשמור על ציפור הנפש של כל מגזר בהבנה ולא בכפייה”.

הנשיא גילה: “נועצתי ברב אלישיב בתקופת חקיקת חוק טל הראשון וגישתו הייתה גישה שחתרה להסכמה ולפתרון הסוגיה בדרכי שלום. הוא חזר ואמר: הסכמה, הסכמה, הסכמה. רק בהסכמה נצליח לשלב בין מגזרים שונים בתוך צה”ל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות