המשטרה שילמה בשנת 2016 כ-24 מיליון שקל פיצויים בגלל מחדלים

במהלך שנת 2016 שילמה משטרת ישראל פיצויים בסך כולל של יותר מ-23 מיליון שקלים בגין תביעות נזיקין שהוגשו נגדה • בין התיקים: דרישת פיצוי על סך 20 מיליון ש"ח שהוגשה על ידי חגי ובנימין פליסיאן, שנחשדו במעורבות ברצח בבר • בסוף הם קיבלו קצת יותר משני מיליון
חיים טוויל
ג' תמוז התשע"ז / 27.06.2017 10:28

משטרת ישראל שילמה בשנה שעברה 23,692,727 מיליון שקל בתיקי נזיקין – עלייה של 51% לעומת השנה הקודמת והסכום הגבוה ביותר ששילמה מאז 2012, בגין אירועים שהתרחשו, ברובם הגדול, שנים רבות קודם לכן.

כך עולה מדו”ח הנזיקין של המשטרה שנחשף לבקשתו של עורך הדין פנחס פישלר – ונחשף לראשונה בישראל היום.

בדו”ח יש כדי לסייע בזיהוי תופעות או תקלות החוזרות על עצמן, אותן ניתן למפות ולנסות לגזור מתוכן מסקנות, הפקת לקחים ודרכי פעולה עתידיות. כל זאת על מנת לצמצם הישנות נזקים הנגרמים כתוצאה מרשלנות או מפעולה לא מקצועית ולא נכונה, וכמובן במטרה לנסות לצמצם את סכומי הפיצויים המשולמים מתקציב המשטרה.

ככל הידוע, באף אחד מן המקרים לא פעלה המשטרה כדי לגבות מהשוטרים המעורבים את הסכומים ששולמו מקופת הציבור.

בחלוקה לפי מחוזות, מחוז דרום נמצא במקום הראשון, לאחר שבשל פעולות שוטריו שולמו 6.6 מיליון שקל. אחריו: מחוז חוף (2.8 מיליון שקל), מחוז צפון (2.4 מיליון שקל), משמר הגבול (2.2 מיליון שקל), לשכת ראש אג”מ (2 מיליון שקל), מחוז תל אביב (2 מיליון שקל), מחוז ירושלים (1.6 מיליון שקל) ולשכת ראש אח”מ (1.1 מיליון שקל).

מקרה בולט בו שילמה המשטרה פיצויים היה של האחים חגי פליסיאן ובני פליסיאן, שהואשמו ברצח בבר בשנת 2013 בשל עדות שקר שמסר עד המדינה. האחים דרשו 20 מיליון שקל, ובתום מו”מ שילמו להם המשטרה והפרקליטות – בחלקים שווים – 2.2 מיליון שקל.

מהמשטרה נמסר ל’ישראל היום’: מדי שנה מטפלת המשטרה במיליוני אירועים, קריאות ותלונות של אזרחים בישראל. העובדה שמספר תביעות הנזיקין נמוך (באופן יחסי לכמות האירועים), מצביע בסך הכל על פעילות מקצועית ונכונה ברוב המכריע של המקרים בהם המשטרה מטפלת בקריאות אזרחים.

מטבע הדברים, כארגון אוכף חוק הנמצא בחזית העשייה הביטחונית בישראל, ישנם מקרים החורגים מן הסטנדרטים המקצועיים הגבוהים שמשטרת ישראל מציבה לעצמה. כארגון לומד, מקרים אלו מתוחקרים ומופקים מהם הלקחים הנדרשים בהתאם.

כל חריגה של שוטר מהנורמות המקצועיות או הערכיות הנדרשות ממנו, מטופלת אף היא בהתאם, וכפי שניתן לראות בדו״ח זה, ככל שנדרש פיצוי בגין נזק שנגרם לאזרח- אף הוא ניתן בהתאם.

לצד האמור, משטרת ישראל פועלת כל העת לשיפור השירות הניתן לאזרח תוך ביצוע איזון מתמיד בין המשימה -אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי וביטחון הציבור, אל מול זכויות הפרט, כבודו וחירותו.

משטרת ישראל תמשיך לשרת ולהגן על כל אזרחי מדינת ישראל בכל ימות השנה, במקצועיות ובמסירות אין קץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות