4 זוגות נעצרו בפשיטה בלייקווד: חשד שהונו את הרשויות במיליונים

ארבעה זוגות של תושבים חרדים בעיר לייקווד נעצרו הבוקר בפשיטה של סוכנויות פדרליות שנערכה בו-זמנית, בחשד להונאה לכאורה של תוכניות סיוע ציבורי לאוכלוסיה חלשה • לפי הרשויות, מדובר בגל ראשון של פשיטות בעיר החרדית • "החקירה עד כה גילתה כי הונאה ממשלתית והעלמת מס הכנסה נפוצה בקהילה"
נתן פרל
ב' תמוז התשע"ז / 26.06.2017 16:07

ארבעה זוגות של תושבים חרדים בעיר לייקווד נעצרו הבוקר (שני) בפשיטה של סוכנויות פדרליות שנערכה בו-זמנית, בחשד להונאה לכאורה של תוכניות סיוע ציבורי לאוכלוסיה חלשה.

לפי דיווח של אתר app.com, הפשיטה היא בהיקף שלא נראה קודם לכן במדינת ניו ג’רזי.

לפי הרשויות, מדובר בגל  ראשון של פשיטות בלייקווד, וכי צפויים מעצרים נוספים בימים ובשבועות הקרובים. לפי הדיווח, מדובר בחשד להונאה בקנה מידה של מיליוני דולרים.

כל העצורים נלקחו אל בבית המשפט פדרלי מחוזי.

חקירת ההונאה לכאורה של תוכניות סיוע של השלטונות לאוכלוסיה חלשה החלה לפני כשלוש שנים, וכעת כוללת מגוון של רשויות אכיפת חוק פדרליות וממלכתיות: ה-FBI, המינהל לביטוח לאומי, משרד האוצר של ניו ג’רזי, מחלקת ההונאה של משרד הרווחה ועוד.

על פי מקורות באכיפת החוק, העצורים מואשמים בניצול של מספר תוכניות סיוע ציבורי, כאשר הונו את הממשלה בהיקף של 1.3 מיליון דולר בשנים האחרונות.

לדברי מקור המצוטט באתר, “החקירה עד כה גילתה כי הונאה ממשלתית והעלמת מס הכנסה נפוצה בקהילת לייקווד”.

נכון ליום שני בבוקר, טרם הוגשו כתבי האישום בתיק, ומשום כך ההאשמות המדויוקת כנגד העצורים אינן ידועות.

ארבעת הזוגות שנעצרו מואשמים בדיווח פיקטיבי על הכנסותיהם, כדי לקבל באופן בלתי חוקי, תלושי מזון, סיוע בדיור, ביטוח לאומי, הבטחת הכנסה, ועוד. כמו כן נטען, על פי הדיווח, כי הזוגות שנעצרו הרוויחו עשרות אלפי דולרים בשנה יותר ממה שדיווחו לתוכניות הסיוע לציבור.

החקירה העלתה גם כי המשפחות זייפו את ההכנות באמצעות העברות כספים בלתי חוקיות שבוצעו בחנות מקומית. הבעלים של החנות, הממוקמת  בשדרות קליפטון, הודה כבר באשמה ב-23 בפברואר, כי העביר מיליוני דולרים כדי לעקוף את רשות המיסים.

לפי הדיווח, חלק מההעברות הללו, יחד עם פרטי שכר לימוד של בית ספר פרטי ומשיכות תקציבים מקופה ממשלתית המשלמת דמי טיפול רפואי לילדים חולים שהוריהם אינם יכולים להרשות לעצמם את הטיפול בהם – חשפו בפני החוקרים את ההונאה לכאורה.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    העגלה הריקה.....עדיף יהדות ביושר והגינות. מחרדיות.
    26/06/2017 18:33
    בעריש
  1. ליקווד
    26/06/2017 19:23
    שלמה זלמן
  2. כל הקהילה מושתתת על לימוד התורה והונאת השלטונות , לאו דווקא בסדר הזה