מה חיפש ה’גוי של שבת’ של ביתר עלית במרכז חב”ד-770 בברוקלין?

פארג' דאהר, קצין הביטחון הדרוזי של ביתר עילית, המתפקד גם כ'גוי של שבת' בעיר החרדית, ויודע לתבל משפטים באידיש עסיסית, מכריז על עצמו תמיד כחסיד פינסק-קרלין • אז מה הוא עשה במרכז חב"ד בברוקלין? והאם הוא נוטש את פינסק?
אבי כץ
ב' תמוז התשע"ז / 26.06.2017 14:00

אין מי שלא מכיר בביתר עלית את פארג’ דאהר, קצין הביטחון הדרוזי של העיר החרדית, המתפקד גם כ’גוי של שבת’.

תושבי ביתר עלית יודעים לספר עליו ‘נפלאות’: כיצד הוא מתבל משפטים באידיש עסיסית, ואפילו מסביר בהומור אופייני מדוע הוא אוהד של חצר פינסק-קרלין.

לצד תפקידו כקצין הביטחון של של העיר, יודעי דבר צעידים כי על ‘בקיאותו’ הרבה ונסיונו העשיר בדיני עשה ואל תעשה בעשייה בשבת על ידי נוכרי.

בעבר התפרסם בעיר סיפור ייחודי על העירוב בעיר, שבזכות ערנותו של  פארג’, תוקן מבעוד מועד לפני שבת, ובכך נמנע בזכותו חילול שבת גדול בעיר התורה והחסידות שבהרי יהודה.

השבוע נצפה פארג’ ליד מרכז חב”ד העולמי-770 שבברוקלין.

פארג\' דאהר

לכבוד מה?

ובכן, לאור היכרותו עם קהילת חב”ד הגדולה בביתר, והכרות אישית עם נציג חב”ד בעירייה יעקי הרשקופ, בנסיעתו של פארג’ לארה”ב הוא החליט לבוא ולבקר ב-770, ולהכיר מקרוב את מרכז חב”ד העולמי.

יעקי הרשקופ, שהגיע למרכז חב”ד כמו עוד אלפי חסידים לרגל יום ההילולא של הרבי מליובאוויטש זצ”ל, קיבל אותו במאור פנים, וערך לו סיור במקום.

פארג’, כמובן, צילם תמונות, ופרסם פוסט בו כתב: “חברים יקרים, היה לי היום הכבוד והעונג לבקר את ידידי ורעי הרב יעקי הרשקופ ואת בני משפחתו בברוקלין. ארה”ב וכמובן ביקרתי בביתו של הרבי מלובביץ’ -770 !!! חוויה גדולה!”

• האם כעת הוא ינטוש את פינסק קרלין לטובת חב”ד?

פארג’: “חס ושלום. אני לא עוזב את פינסק. אין על פינסק”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ענק ישר כוח
    26/06/2017 16:33
    חיה
  1. תודה ממש יפה

  2. רע
    27/06/2017 10:25
    חולניק
  3. גיי לערען מיט א גוי ברטנורא