מהפיכה: רוצים לסגור מרפסת או לבנות על גג? קבלו היתר תוך 45 יום

שר האוצר חתם על תקנות שמחייבות את הרשויות לעמוד בזמנים קצובים לצורך אישור היתרי בנייה • קיצר את מועד מתן היתרים לתוספות בנייה בחצי - מ-90 יום ל-45 יום • ומה תוכלו לבנות?
שייע קליין
ב' תמוז התשע"ז / 26.06.2017 11:38

שר האוצר משה כחלון חתם על שורה של תקנות בתחום התכנון ובנייה שישנו לכם את החיים.

לפי הודעת משרד האוצר, התקנות – המחייבות את כלל ועדות התכנון והבנייה בישראל – צפויות להפחית את הרגולציה בהליכי הרישוי והבנייה ולקצר את לוחות הזמנים למתן היתרי בנייה להליכי רישוי מצומצמים.

התקנות מקצרות בחצי את הזמן הדרוש למתן היתרי בנייה כאשר במקום 90 יום, מתן היתר יעמוד מקסימום על 45 יום ממועד קליטת הבקשה.

כמו כן, נקבע בתקנות כי אם לא תינתן החלטה של רשות רישוי תוך 25 יום מקליטת הבקשה, יראו את הבקשה כאילו התקבלה החלטה לאשרה. זאת בשונה מהליך רישוי רגיל, שבו היעדר החלטה הינו בעצם סירוב לבקשה.

בנוסף, ככל שבסוף התהליך לא ניתן ההיתר בפועל, רואים את הבקשה כהיתר.

התקנות גם קובעות את רשימת סוגי העבודות והמבנים שלגביהם יחול ההליך המזורז, וכן דרישות מקלות מבחינת היקף המסמכים שיש לצרף לבקשה.

בין העבודות הכלולות בתקנות: הוספת ממ”ד לדירת מגורים קיימת, תוספת בנייה בשטח של 25 מטר בקומת קרקע של בניין מגורים, תוספת בנייה על גג, סגירת מרפסת מקורה, הוספת מרפסת או מעלית בבניין עד ארבע קומות, עבודות פיתוח ועבודות לשיפור הנגישות ועוד.

עוד נקבע בתקנות, בשיתוף עם רשות מקרקעי ישראל, כי לגבי מרבית העבודות לא תידרש הסכמת הרשות כפי שהיה עד כה, ובהתאם גם לא יגבו על ידה דמי היתר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות