סטיבן הוקינג מזהיר: הגיע הזמן, אנחנו חייבים לעזוב את כדור הארץ

האסטרו-פיזיקאי הנודע מזהיר כי בעוד זמן לא רב לא יוכל כדור הארץ לשאת אותנו, ועל כן הגיעה העת לחפש מקומות מחיה רחוקים יותר כמו הירח או המאדים • פיזיקאים: המסע לשם אינו פשוט ושי גם סכנת קרינה
אליעזר היון
ב' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 22:22

הפיזיקאי אולי המוכר ביותר כיום, סטיבן הוקינג, מעבר מסר חד ובהיר לתושבי כדור הארץ: הגיע הזמן שנתחיל לעזוב את כוכב הלכת שאנו חיים עליו. הסיבה: אנו עומדים לפני מספר גורמים שמאיימים על החיים שלנו בכדור, כך פורסם באתר: bigthink.com.

הוקינג הסביר כי כדור הארץ עומד לפני פגיעה של אסטרואיד, או שהוא פשוט יושמד בשל טמפרטורות גבוהות. הוא גם הזכיר את התפוצצות האוכלוסין הקרבה על פי כל התחזיות ואמר בפשטות כי הכדור הופך להיות ‘קטן עבורינו’.

אז מה צריך לעשות?

הוקינג סבור כי עלינו לייצר חיים חדשים בחלל. ליישב את הירח ולבנות את חיינו שם מחדש. נכון, הסביר הוקינג, כי הקמת ציוויליזציה חדשה בכוכב לכת חדש כמו ירח או מאדים אינה משימה פשוטה אך האלטרנטיבה חמורה בהרבה.

“כריתת היערות, גלישת הקרחונים, שלא לדבר על הנשק הגרעיני האינסופי המסתובב על פני כדור הארץ – לא מותירים לנו הרבה סיכויים”, אמר האסטרו-פיזיקאי המפורסם.

אלא שדבריו החמורים של המדען הנודע לא עברו ללא תגובה. פיזיקאים אחרים הצביעו על לא מעט קשיים ביישום תכניתו של הוקינג. כך למשל מזכירה פיזיקאית בשם פרייס כי הנסיעה לחלל לאנשים רבים כל כך, בתנאים הקיימים היום, עשויה לארוך שנים ארוכות, שלא לדבר על כוכבי הלכת הנמצאים במרחקים רבים יותר. גם את נושא הקרינה יש לקחת בחשבון, כך שבינתיים דבריו של הוקינג אולי מפחידים, אך לא בטוח שיש לנו אלטרנטיבה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חולה נפש
    25/06/2017 22:28
    מירי
  1. אטאיסט חולה נפש