אריאל וסמוטריץ: הוא רוצה להיפטר מאיתנו • בנט: תתמודדו בפריימריז

אורי אריאל ובצלאל סמוטריץ', ראשי האיחוד הלאומי, תוקפים את נפתלי בנט על הדיווחים כי בכוונתו "לעשות רמונט למפלגה" ולהיפרד מהם "לשלום ולא להתראות" • דורשים איחוד שתי המפלגות • בנט: "לא מבין על מה המהומה. מזמין את כולם להתמודד בפריימריז דמוקרטיים. יש מקום לכולם"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 19:20

שר החקלאות אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ מהאיחוג הלאומי, מתחו היום (ראשון) ביקורת חריפה על  השר נפתלי בנט, לאחר שלא התנער מפרסומים לפיהם הוא פועל לסיום ההסכם בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

במכתב ששיגרו השניים לבנט, עליו חתומים גםמזכ”ל המפלגה אופיר סופר וחברי הנהלת המפלגה, הם מזהירים מפני כוונתו של בנט ”להיפטר מהסמן הימני” של מפלגת הבית היהודי בכדי לזכות בקולות ממרכז המפה – וטוענים: מדובר בטעות קשה ברמה הערכית וגם בפן האלקטוראלי.

“אנו שומעים חדשות לבקרים בכלי התקשורת כי אתה לא מעוניין כלל באחדות בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי.  בין הפרסומים הרבים גם בעיתון ‘הארץ’ פורסמו ציטוטים שלך שלצערנו גם לא הוכחשו על ידך – ‘לעשות רמונט יסודי למפלגה, לעשות דה-הדתה, פחות כיפות, זקנים ושביסים, להיפרד לשלום ולא להתראות ממפלגת תקומה מאורי אריאל ובצלאל סמוטריץ’, להיפטר מהמוטי יוגבים והניסן סלומיאנסקים, ובמקומם לצרף שורה של נשים גברים וחילוניים שיהפכו את הבית היהודי לאחות תאומה לליכוד'”.

שניים כי הכוונה שיוחסה לבנט לנסות להיפרד מהאגף הימני במפלגתו כדי לגרד קולות ממרכז הקשת הפוליטית היא בגדר טעות ערכית ואף אלקטורלית. “טעות זו תביא אסון למחנה הלאומי ולציונות הדתית”, הם כותבים. “הציבור שלנו תובע אחדות ובצדק. פוטנציאל הצמיחה האלקטורלי שלנו נמצא מימין ולא משמאל! הוא נמצא בקרב 120 אלף מצביעים שאין להם כתובת פוליטית ובקרב מאות אלפי מצביעי הליכוד המאוכזבים ממדיניות ההקפאה ביהודה ושומרון והמשך התמיכה במדינה פלסטינית”.

השניים מזכירים: “כבר היינו בסרט הזה של ריצה בשני ראשים שהניבה לאיחוד הלאומי 4 מנדטים ולבית היהודי 3 מנדטים בלבד ואף אחד לא היה רוצה לחזור לשם”.

בהתייחסות לאמירתו של בנט, לפיה הוא דורש ממפלגת האיחוד הלאומי להתמודד בפריימריז של הבית היהודי, טוענים  השניים כי לא שמעו זאת ממנו ישירות: “אמירה זו עליה שמענו לראשונה בתקשורת הינה חד צדדית כלפינו”. לדבריהם, “הצעה זו היא הצעת סרק ומעלה ספק לגבי כנות כוונותיך ולגבי המשך האחדות בינינו”.

השר אריאל וסמוטריץ’ חתמו את  המכתבבפנייה לבנט:  “נפתלי, אנו פונים אליך שוב מתוך אחריות למחנה הלאומי והציונות הדתית ומפצירים בך לשבת לדיון ענייני ולמצוא את הדרך להמשך השותפות של המפלגות שהניבה עד היום הישגים רבים למען הערכים בהם אנו מאמינים”.

זמן קצר לאחר פרסום המכתב, הגיב השר נפתלי בנט בציוץ בעמוד הטוויטר שלו:  “אני לא כל כך מבין על מה המהומה. מזמין את כולם להתמודד בפריימריז דמוקרטיים. יש מקום לכולם”.

באיחוד הלאומי, כאמור, דוחים את האפשרות כי יתמודדו בפריימריז.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות