חוק הגיור אושר בוועדת השרים • לנדבר הגישה ערר כדי “לקבור אותו”

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרו את החוק שימנע גיורים פרטיים • השרה סופה לנדבר מישראל ביתנו תוקעת מקלות בגלגלים: הגישה ערר שימנע את קידום החוק • הראשל"צ בירך: "לא יעלה על הדעת שיוכרו גיורים פרטיים לא מפוקחים"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ז / 25.06.2017 17:05

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) את חוק הגיור הממלכתי.

החוק, שמקודם על ידי סיעות ש”ס ויהדות התורה, קובע כי סמכויות הגיור יישארו בידי הרבנות הראשית, המפעילה את מערך הגיור הממלכתי. – ולא יוכלו להתבצע גיורים פרטיים.

שרת הקליטה סופה לנדבר מישראל ביתנו הגישה ערר על ההחלטה, מה שימנע את קידום החוק בכנסת, עד אשר ראש הממשלה יחליט להעלות את החוק לדיון והצבעה בישיבת הממשלה.

בכיר בליכוד אמר בתגובה: “אם ישראל ביתנו יגישו ערר – זו הפרה של ההסכמים הקואליציונים. זו פשוט שערורייה”. בהסכם הקואליציוני עם ישראל ביתנו, מופיע סעיף על פיו לא ניתן יהיה לערער על סיכומים בענייני דת ומדינה.

חוק הגיור עוקף את החלטת בג”ץ שהתקבלה לפני כשנה, אז קבעו השופטים כי על המדינה להכיר בגיורים פרטיים בזרם האורתודוקסי – כמו גיורי ‘צהר’.

הצעת החוק נועדה למנוע גם מצב של הכרה עתידית בגיורי רפורמים וקונסרבטיבים – שעתרו לבג”ץ.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהודיע בתחילה כי מפלגתו תתנגד להצעה, נעדר מהדיון שהתקיים בישיבת ראשי סיעות הקואליציה על הצעת החוק.

הראשל”צ הגר״י יוסף:” יש לברך על החלטת הממשלה ביוזמת שר הפנים הרב אריה דרעי לפעול להסדרת נושא הגיור על פי דין תורה בלבד”. לדבריו, “לא יעלה על הדעת שיוכרו כאן בארץ, גיורים שאינם אורתודוכסים וגיורים פרטיים לא מפוקחים”.

הרב דוד סתיו, יושב ראש ארגון רבני צהר, הזהיר מוקדם יותר היום כי חוק הגיור יביא לצמצום נוסף במספר המתגיירים, וטען כי ייגרם עוול גדול לאלפי מתגיירים שכבר גויירו בבתי דין אלטרנטיביים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    את האמת לא צריך לשכנע כי האמת מדברת בעד עצמה.
    25/06/2017 18:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. את האמת שיש גזירת גיוס בפועל לא צריך לשכנע כי האמת מדברת בעד עצמה.