יאיר לפיד: לא נצטרף לגוש שמאל • הליכוד: מסתיר עמדות אנטי דתיות

יו"ר מפלגת יש עתיד על הניסיונות להקים גוש שמאל: "אנחנו לא בשמאל, אנחנו מפלגת מרכז, ולפיכך לא נעשה איתם גוש" • "מעריך מאוד את בוגי, תפיסת העולם שלנו משותפת" • "נתניהו עובד לבד, אי אפשר לנהל מדינה כמו ישראל לבד"
אריה ריבקינד
א' תמוז התשע"ז / 24.06.2017 23:32

יו”ר מפלגת ‘יש עתיד’, ח”כ יאיר לפיד, מבהיר כי לא ייתן יד להקמת גוש שמאל להפלת בנימין נתניהו.

בראיון שהעניק לדנה ויס ב’חדשות סוף השבוע’ בערוץ 2, אמר לפיד: “אני לא אפריע לשמאל לעשות גוש, אם הם רוצים שיעשו גוש. אנחנו לא בשמאל, אנחנו מפלגת מרכז, ולפיכך לא נעשה איתם גוש. אם אנשים חושבים אחרת ומתנהלים אחרת, אין שום סיבה שהם יחברו רק בגלל סיבות פוליטיות”.

לפיד הסביר: ”אני לא נכנסתי לפוליטיקה בשביל ה’רק לא נתניהו’. יש לנו ערכים, יש לנו שאיפות לגבי מדינת ישראל”.

לפיד תקף את נתניהו: “במדינה מתוקנת מה שאנחנו יודעים היה מספיק כדי שהממשלה תיפול מיד”.

לפיד התייחס לטענות שההצהרות שלו ציניות ושלמעשה הפך, למרות הבטחותיו, לפוליטיקאי מן המניין. “אני לא נעלב כשאת אומרת לי שאני פוליטיקאי מיומן, אנחנו את הטירונות גמרנו”, הסביר לפיד. “אתה לא יכול לרוץ לראשות הממשלה אם אתה לא פוליטיקאי מיומן, וגם אני וגם חבריי היום פוליטיקאים מיומנים. הרעיון הוא לא לבזות את הפוליטיקה, אלא דווקא להחזיר לה את כבודה”.

לפיד התייחס גם לתמונה של מנחם בגין, שהופיעה לפתע בלשכתו לצד תמונתו של דוד בן גוריון. “אם את מניחה שהכול ציני וכל ההחלטות באות ממקום מחושב וקר, את תמצאי הוכחות מתחת לכל שטיח”, טען לפיד. “תאמיני לאפשרות שיש אנשים שעדיין מתכוונים למה שהם עושים, שאכפת להם, התשובה למה שמנו תמונה של מנחם בגין –  זה שהורדנו את התמונה הגדולה ואמרנו שיש מקום לשתי תמונות”.

לפיד נשאל מתי קיבל את ההחלטה סופית להתמודד על ראשות הממשלה – והשיב: “בקבינט צוק איתן, כשהסתכלתי על כולנו בתוך צומת מאוד עצמתי של קבלת החלטות”, שיחזר שר האוצר לשעבר. “זה גם מחלק מאוד פשוט, מי שומר על קור רוח, מי יודע לקבל החלטות, מי מבין את כל רוחב הסיטואציה ומי לא. אני אוכל לנהל את זה טוב יותר”.

יו”ר ‘יש עתיד’ לא הכחיש שהרצון להחליף את נתניהו נובע גם ממניע אישי. “זה גם עניין פרסונלי. הוא עובד לבד, אי אפשר לנהל מדינה כמו ישראל לבד, היו תקופות שהיו סביבו אנשים יותר חזקים, אין כבר”.

השר לשעבר התייחס גם לעבודה מול בנימין נתניהו ולא הכחיש שהרצון להחליפו נובע גם ממניע אישי. “זה גם עניין פרסונלי”, הכריז לפיד. “הוא עובד לבד, אי אפשר לנהל מדינה כמו ישראל לבד, היו תקופות שהיו סביבו אנשים יותר חזקים, אין כבר”.

על האפשרות שיצטרפו אליו אישים נוספים כמו משה יעלון וגבי אשכנזי, אמר לפיד: “אני מדבר עם כל המערכת הפוליטית, אני מדבר עם בוגי הרבה, יש בינינו הרבה דברים משותפים, כמו תפיסת העולם”, טען לפיד. “הוא איש שאני מאוד מעריך, ואנחנו נמשיך לדבר עד הבחירות”.

מהליכוד נמסר בתגובה לריאיון: “הביקורת החלולה של לפיד על ראש הממשלה נתניהו לגבי מבצע ‘צוק איתן’ מתנפצת אל מול המחמאות שלפיד עצמו הרעיף ב-7 באוגוסט 2014 על ניהול המבצע על ידי ראש הממשלה: ‘הקבינט נהג באחריות וניהל את המבצע כמו שצריך’, אמר לפיד בזמנו. ומי בדיוק ניהל את הקבינט?! הניסיון של לפיד, שנכשל לחלוטין כשר אוצר, להתחזות לבעל יכולות ניהוליות מגוחך כמעט כמו ניסיונותיו להסתיר את עמדותיו השמאליות והאנטי דתיות”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יאיר איש הגון. אינו חרדי. לא נצביע לו.
    25/06/2017 02:25
    בוי בוי
  1. יאיר איש הגון. אינו חרדי. לא נצביע לו.

    • Mt   26/06/2017 07:59

      לכן כן נצביע לו.

  2. יאיר, וה' עימו.
    25/06/2017 19:40
    בוריס' כרשינא
  3. יאיר, וה’ עימו.