10 פצמ”רים זלגו לגולן: צה”ל השמיד שני טנקים ועמדות של אסאד • צפו

בתיעוד שפרסם דובר צה"ל, בצעד נדיר, נראית פגיעה במקלע כבד ולאחריה בשני טנקים שלקחו חלק בלחימה פנימית - ממנה זלגו 10 פצמ"רים שהתפוצצו בגולן, בשעה ששהו בו אלפי מטיילים • ליברמן בתגובה חריפה: "משטר אסד ימשיך לשאת בתוצאות, לא מתכוונים לעבור לסדר היום"
חיים טוויל
א' תמוז התשע"ז / 24.06.2017 21:56

כלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך השבת מספר מטרות השייכות למשטר הסורי בצפון רמת הגולן.

התקיפה של חיל האוויר בוצעה בתגובה לעשר פצצות מרגמה שזלגו ממלחמת האזרחים בסוריה והתפוצצו בגולן בשעה ששהו בו אלפי מטיילים.

לא נשמעו אזעקות.

צה”ל הנחה את החקלאים והאזרחים שלא לשהות בשטחים הפתוחים באזור עמק הבכא ופתחת קוניטרה, “לאור המשך הלחימה הפנימית בסוריה במרחב קוניטרה ועל מנת לשמור על ביטחון האזרחים במרחב”.

בתקיפת צה”ל הושמדו בין היתר שני טנקים של משטר אסד ועמדה שממנה בוצע ירי לשטח ישראל.

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב לזליגת הירי מסוריה ואמר: “אין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על הפרת הריבונות שלנו ופגיעה בביטחוננו, גם אם מדובר בזליגה מהלחימה בין המורדים למשטר הסורי”.

ליברמן הזהיר: “אנו מגיבים בעוצמה, בנחישות ובשיקול דעת על כל מקרה שכזה, בדיוק כפי שצה”ל עשה לפני שעה קלה ברמת הגולן. משטר אסד הוא מבחינתנו אחראי למתרחש משטחו, והוא ימשיך לשאת בתוצאות אם אירועים כאלו יחזרו על עצמם”.

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתקיפת צה”ל בסוריה: ”בפעולת צה״ל היום, אנו מבהירים שוב את המדיניות שלנו: איננו מוכנים לקבל טפטוף או זליגת ירי מכל חזית שהיא. נגיב בעצמה לכל ירי לשטחנו”, הבטיח נתניהו.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, ביממה האחרונה מתנהלים קרבות עזים בין משטרו של אסד לבין המורדים באזור קונטרה,  הכוללים ירי פגזים ופצצות מרגמה לעבר העיירות חדר וא-סמדאניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות