בג”ץ המרכולים: מנדלבליט מתנגד לדיון נוסף – דרעי יציג עמדה משלו

בתשובה שהגישה לבג"ץ מתנגדת המדינה לקיום דיון נוסף בבית המשפט בשאלת פתיחת המרכולים בשבת בתל אביב • מבהירה כי לא תתנגד לדיון בשאלת היחס בין חוק שעות עבודה ומנוחה לבין חוקי העזר • שר הפנים יגיש ביום ראשון עמדה משלו - וכנראה יתמוך בבקשה לקיים דיון נוסף
אריה ריבקינד
כ"ט סיון התשע"ז / 23.06.2017 14:24

שר הפנים אריה דרעי מתנגד לעמדת המדינה בנוגע לבקשה לקיים דיון נוסף בבג”ץ בשאלת פתיחת מרכולים בשבת בתל אביב. כך עולה מעמדת המדינה, שהוגשה היום (שישי) לבית המשפט.

בתחילת תגובתה לבית המשפט, כותבת המדינה: “נבקש לציין כי שר הפנים ביקש להגיש עמדה עצמאית מטעמו בשאלות שעל הפרק, וזאת לאור החשיבות הרבה שהוא מייחס לנושא; ובהינתן שעמדתו שונה היא מעמדת המדינה המשתקפת כאמור בהתאם להכרעת היועץ המשפטי לממשלה.

“בנסיבות אלו, ומשניתן בשעתו לשר הפנים – בהיותו שר הכלכלה – לצרף עמדה מטעמו לתגובת המדינה מיום 8.1.15  בבג”ץ 6322/15 ,התיר היועץ המשפטי לממשלה לשר הפנים להגיש את עמדתו בנושא שעל הפרק.

“בנסיבות שנוצרו, תבקש המדינה להגיש לבית המשפט הנכבד את עמדתו של שר הפנים ביום ראשון הקרוב, ה-25.6.17, בהודעה נפרדת”.

ככל הנראה, יודיע דרעי בתשובה שיגיש ביום ראשון לבית המשפט העליון, כי לדעתו יש לקיים דיון נוסף בסוגיה.

בג”ץ קבע מיד לאחר חג הפסח, כי מאחר ששרי הפנים לא הביעו את עמדתם לגבי חוקי העזר העירוניים המאפשרים פתיחת מרכולים ובתי עסק בשבתות בתל אביב – יש לראות בכך כאילו לא התנגדו, ולכן החוקים תקפים.

התאחדות הסוחרים ומספר בעלי חנויות מבקשים לקיים דיון נוסף על ההחלטה, בטענה שפסק הדין משנה את צביונה של השבת בישראל.

המדינה בתשובתה טוענת, כי פסק הדין אינו עומד בתנאים שנקבעו בחוק ובפסיקה לקיום דיון נוסף, שכן אין בו הלכה חדשה ומוקשית הסותרת הלכות קודמות.

המדינה מבהירה בתגובתה לבג”ץ כי לא תתנגד לדיון נוסף בשאלה אחת: היחס בין חוק שעות עבודה ומנוחה לבין חוקי עזר עירוניים.

על כך פסקה נשיאת בית משפט העליון, השופטת מרים נאור, כי אין סתירה ביניהם: חוקי העזר מסדירים את פעילות העסק, ואילו חוק שעות עבודה ומנוחה עוסק בזכויותיהם של העובדים בעסק – כך שגם העסקים הפועלים בשבת מחויבים בשמירת זכויות אלו.

לדעת המדינה, זוהי הלכה חדשה המצדיקה דיון נוסף, אם כי המדינה סבורה שגם בדיון זה יש לשוב ולאשרר הלכה זו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ממתי מעניין אותנו שבת ? במירון הראינו לכווולם, שכבוד מדומה שווה יותתר משבת. והאדמורי"ם שתקו ...
    25/06/2017 02:27
    דילך
  1. מירון אכן ביזיון.