בערוץ 2 ‘חשפו’ עבודות רכבת בב”ב בשבת? בעיתון החרדי זה כבר ישן

הערוץ השני פירסם הערב ידיעה 'בלעדית' על עבודות רכבת בשבת בעיר בני ברק דבר שעלול לסכן את שלמות הקואליציה, אלא שמאוחר יותר התברר כי בעיתון החרדי 'מרכז העניינים' פורסמה ידיעה על הנושא מן התאריך כ"ד שבט תשע"ז
אליעזר היון
כ"ט סיון התשע"ז / 22.06.2017 22:00

חדשות ערוץ 2 מפורסמים ביכולת שלהם להפתיע את צופיהם במשדרי החדשות, כמו גם את קוראיהם באתר הבית ‘מאקו’, ועל כן ידיעה על עבודות רכבת בשבת ובחגים בעיר בני ברק תחת הכותרת ‘בלעדי’ התקבלה בטבעיות ובהבנה.

אלא שכעת מתברר, ‘הסקופ’ הגדול, פורסם בעיתון ‘מרכז העניינים’ לפני 4 חודשים.

על פי הידיעה שפורסמה בערוץ השני, בעוד כחמישה שבועות יגיעו עבודות הרכבת הקלה מתחת לעיר בני ברק – והן צפויות להתקיים גם בשבתות וחגים.

בערוץ חשפו כי מסמך פנימי רשמי שהגיע לידיהם ו”מפורסם לראשונה”, קובע במפורש שעבודות החפירה מתחת לבני ברק צריכות להימשך ללא הפסקה, גם במהלך חגי תשרי. המשמעות היא שהעבודות יימשכו גם בראש השנה, יום כיפור וסוכות.

כתבי הערוץ תהו האם הדבר יוביל למשבר הפוליטי הבא, וציטטו את חבר הכנסת גפני כאומר: “לא נאפשר בכל אופן חילול שבת שלא לפיקוח נפש והנושא יובהר באופן הברור ביותר”.

אלא שאז העלה ברשת טוויטר סגן עורך העיתון ‘מרכז העניינים’ חיים פסל צילום של העיתון בו מופיעה הידיעה על עבודות הרכבת בבני ברק, רק שהתאריך על גב הגליון הוא כד שבט תשע”ז, כלומר לפני למעלה מארבעה חודשים.

אז בערוץ השני לא קראו את ‘מרכז העניינים’ כפי הנראה, אך אין זה אומר שהקרדיט לחשיפה לא מגיע לעיתון החרדי.

עורך העיתון יצחק נחשוני אומר לחרדים 10: אכן הידיעה פורסמה במרכז העניינים לפני ארבעה חודשים. בעיריה הגיבו שנתנה הבטחה לרב העיר הרב לנדא שזה לא יקרה. בפועל לא ניתן להפסיק את החפרפרת גם לא בשבת, והיא פועלת בכל התווואי האחר.

“בחברה טענו כי מדובג בסינים . במציאות זה צוות מעורב. בעיריית בני ברק הגיבו שגם עם פועלים נכרים לא יקום ולא יהיה. אין מציאות אחרת.

פנייה נעשתה לחדשות הערוץ השני, עד כה לא נתקבלה תגובה. לכשתתקבל – תפורסם.

444444

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חוצפה של העיתונות החילונית, המילים חשיפה, לראשונה, זעזוע, בלעדי וכו' שייך לעיתונות החרדית ובעיקר לשבועונים גילוי, בלעדי וכו' שייך לעיתונות החרדית
    22/06/2017 22:47
    שרון גוטמאכער
  1. ההבדל הוא שעל השבועונים עם ה”חשיפות הבלעדיות” העדר משלם ובגדול.