חברי הכנסת של סיעת ‘דגל התורה’ יוזמים: הרחבת הכנסת ל-140 ח”כים

הצעה מקורית איך להתמודד עם עומס העבודה המוטל על הח"כים • על פי ההצעה, שיזם ח"כ אורי מקלב, מספר חברי הכנסת יעלה לפחות ל-140 • ההצעה זוכה לתמיכת יו"ר הקואליציה דוד ביטן • מקלב: המספר 120 נקבע לפני כ-70 שנה, כשבישראל היו 600 אלף, וכיום יש יותר מ-8 מיליון איש
אריה ריבקינד
כ"ח סיון התשע"ז / 22.06.2017 20:30

על פי הצעת חוק חדשה שיזם חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה, עם חבריו לסיעת ‘דגל התורה’ – יעקב אשר ומשה גפני, מספר חברי הכנסת יעלה ל-140. כך דווח הערב (חמישי) ערוץ 2.

הרעיון הזה עלה לא פעם בדיונים בתקופה האחרונה על ידי יו”ר הקואליציה דוד ביטן, שנסמך גם על חוות דעת של המכון הישראלי לדמוקרטיה, והוא אחד מהתומכים העיקריים של המהלך.

בדברי ההסבר של ההצעה נתנו שלושה נימוקים מרכזיים: מקלב מסביר שהמספר 120 נקבע לפני כ-70 שנה, כשבישראל היו 600 אלף איש, וכיום יש כבר יותר מ-8 מיליון והעומס גדל מאוד.

בנוסף, ביחס לפרלמנטים בעולם המערבי, הפרלמנט הישראלי קטן ביותר ויש בישראל רק בית פרלמנט אחד. בפינלנד לדוגמה, יש 5.5 מיליון תושבים ו-200 מושבים בפרלמנט.

בשנים האחרונות פועלות בכנסת עוד ועדות קבועות וזמניות, בהן ח”כים צריכים לחוקק ולפקח על הממשלה. אולם בסך הכל יש 70 חברי כנסת שפנויים למלאכה הזו, מאחר והיתר מכהנים כשרים, סגני שרים וראשי ועדות.

מקלב חושב שעוד 20 חברי כנסת לפחות יוכלו להקל על המלאכה.‎

אין ספק שלהצעה יש עלות תקציבית של עשרות מיליוני שקלים, אבל חברי הכנסת טוענים שהסכום הזה בטל בששים לעומת הכסף שיוכל להיחסך למדינה אם חברי הכנסת יעבדו כמו שצריך‎.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יחי מדינת ישראל
    22/06/2017 22:38
    יעקב יעקובוף
  1. כן מקלב מה זה יתן יותר כשרות יותר יהדות, רק עוד ועוד גנבים ואוכלי לים חינם

  2. נשמע טוב
    25/06/2017 01:07
    כנסת
  3. אני בעד אבל חייבים לחוקק חוק יסוד על ממשלת ישראל בנוגע לגודל הממשלה, אסור שיהיה מעל 18 שרים והם חייבים לבוא מהרקע המדובר.
    שר בריאות שיהיה מהמערכת הבריאות ולא שר לענייני מגזר ושבת. שר ביטחון עם רקע צבאי בינוני או בכיר. שר האוצר מרקע כלכלי ועסקי. וכן הלאה.
    אם הציבור משלם על הח”כים ועל השרים אז המינימום המחייב הוא, שהם יהיו בעלי מקצוע ולצמצם את הנטל הציבורי.