ראש אמ”ן: הטרור כאן כדי להישאר • יורם כהן: הסדר מדיני? לא בקרוב

ראש אמ"ן: "האיום של דאעש ירוסן, הוא לא יעלם" • ראש השב"כ לשעבר: הצד הפלסטיני לא מראה נכוחות לבצע פשרות משמעותיות ואינו מסוגל לתת מענה לאיומי הטרור
אריה ריבקינד
כ"ח סיון התשע"ז / 22.06.2017 18:35

בלי אשליות:  ראש אגף המודיעין בצה”ל, האלוף הרצי הלוי, נאם היום (חמישי) בכנס הרצליה והתייחס לאיומים הביטחוניים על ישראל.

“הטרור כאן כדי להישאר. דאעש איבד טריטוריה ומתכווץ, אבל במקום חליפות איסלאמית נראה חליפות וירטואלית. יש קשר ברור בין הלחץ על מוסול וא-ראקה לבין גל הטרור באירופה”, אמר.

לדבריו, הסבירות למלחמה יזומה נגד ישראל היא נמוכה.

”תהליכי בניין כוח, בעיקר בעזה ובלבנון, מעבירים עוצמה צבאית לידיים לא אחראיות. האויבים שלנו שמבקשים להרתיע את ישראל, עלולים להביא על עצמם בבניין הכוח את המלחמה הבאה”.

כיום, אמר הלוי, מלחמות מתחילות ומסתיימות אחרת. ”אלה מלחמות בארגונים, הן לא מתחילות בהחלטה אלא בהידרדרות בין הארגונים. הן לא מסתיימות בהכרעה חד צדדית של צנחנים בכותל”.

ראש אגף המודיעין אמר כי איראן, משטר אסד וחיזבאללה מהווים את האיום המרכזי על האזור. “רואים בצורה ברורה את חיזבאללה בונה תעשייה צבאית עם ידע איראני, מייצר אמצעי לחימה ומעביר אותם לדרום לבנון”.

קודם לכן נאם בכנס ראש השב”כ לשעבר יורם כהן. לדבריו, ישראל יש אינטרס להגיע להסדר מדיני – אך הסדר שכזה לא צפוי בשנים הקרובות.

”לאור הפערים הגדולים בין עמדות הצדדים, בעיקר בסוגיות הליבה, היעדר נכונות לפשרות משמעותיות מהצד הפלסטיני, חוסר אמון בין מנהיגי הצדדים והעובדה שהרשות איננה מסוגלת לתת מענה ביטחוני הולם לאיומי הטרור הקיימים והמתהווים, אני מתקשה לראות אפשרות של הגעה להסכם מדיני בשנים הקרובות”, אמר ראש השב”כ לשעבר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות