מה משותף לתורמים של מועמדי ‘העבודה’

טל שניידר
|
כ"ז סיון התשע"ז / 21.06.2017 20:11
יש אמנם תרומות ממגזרי הייטק, קמעונאות, ונדל״ן, אך תעשיית הרכב היא קטנה יחסית, מספר יבואנים מצומצם – ובכל זאת, יש להם ייצוג כה מרשים בתורמים • מה יודעים בתעשיית הרכב שאחרים לא יודעים?

קורא נאמן הפנה את תשומת לבי לחיבור מעניין בין המועמדים השונים לראשות מפלגת העבודה לאנשי תעשיית יבוא הרכבים לישראל.

במקרה, או שלא במקרה, יבואני הרכב תומכים בכל המועמדים בתרומות מקסימליות.

הנה:

• מיכאל לוי, יבואן פיאט, קרייזלר, דודג׳ ואלפא רומאו – תרם לח״כ יצחק הרצוג לראשות העבודה.

• ג׳ורג׳ חורש, יבואן טויטה – תרם לאבי גבאי לראשות העבודה.

• צבי נטע, הבעלים של קבוצת מכשירי תנועה יבואנית סוזוקי – תרם לח״כ עמיר פרץ לראשות העבודה.

• שמואל חרל”פ, יו”ר כלמוביל, יבואן מיצובישי, יונדאי, מרצדס, סמראט – תרם לח״כ אראל מרגלית לראשות העבודה.

כולם תרמו את הסכום המקסימלי. איני יכולה לחכות כבר לפריימריס בליכוד, ולראות לאן מוטלות החכות.

את יבואן הרכב התורם לח״כ עמר בר-לב בהווה לא איתרתי. אבל בר-לב קיבל תרומות לפני כמה שנים מגדי אבירם מנכ״ל מטרו מוטור, יבואנית האופנועים סאן יאנג, קוואסאקי וימאהה. אבירם פיזר את הביצים בכמה סלים, לכמה כיוונים פוליטיים.

במקביל לבר-לב הוא תרם גם לכרמל שאמה כהן, צחי הנגבי.

השותף של אבירם בחברת מטרו מוטור הוא חן למדן, מי שלאחרונה שקל לרכוש את עיתון ‘גלובס’ יחד עם אלונה בר-און (אך לא קנה בסוף). למדן תרם לפריימריז של איציק שמולי, מרב מיכאלי, כרמל שאמה כהן וצחי הנגבי. מדובר בסכומים לא גבוהים. 4000 לראש. אך בהתחשב בפיזור של השותפים במטרו מוטור, השורה התחתונה דומה.

מה יודעים בתעשיית הרכב שאחרים לא יודעים?

יש אמנם תרומות ממגזרי הייטק, קמעונאות, ונדל״ן, אך תעשיית הרכב היא קטנה יחסית, מספר יבואנים מצומצם, ובכל זאת, יש להם ייצוג כה מרשים בתורמים.

• מתוך ‘הפלוג