המשטרה: שלושה נעצרו בדרך ל’תג מחיר’. עו”ד: מעצר ראווה לתעמולה

החשודים, בגילאי 16, 17 ו-18 - תושבי ירושלים ובנימין, נעצרו • היום הוגשה הצהרת תובע והוארך מעצר בן ה-18 • שני חשודים שחרורו למעצר בית, למרות בקשת המשטרה • עו"ד דוד הלוי: "המשטרה מנסה לייצר כותרות יש מאין. כשביהמ"ש לא מספק הסחורה פונים לתקשורת ולספינים"
חיים טוויל
כ"ז סיון התשע"ז / 21.06.2017 14:00

שלושה פעילי ימין נתפסו ונעצרו בירושלים ביום ראשון, זמן קצר לפני שהתכוונו, כך על פי החשד, לבצע פעולת ‘תג מחיר’.

משטרת ירושלים מרכזת בתקופה האחרונה מאמץ מוגבר ומורכב לסיכול ומניעת כוונות פעילי ימין מלבצע פעולות ‘תג מחיר’ המכוונות לפגיעה ברכוש של ערבים –  בעיקר ניקוב צמיגי כלי רכב וריסוס כתובות.

במסגרת הפעילות המודיעינית, תוך שילוב אמצעים טכנולוגיים מתקדמים, על ידי יחידה מרכזית בירושלים, אותרו לפנות בוקר ביום ראשון שלושת הפעילים.

החשודים זוהו ברחוב סמוך לכביש בר לב, כשהם חובשים כובעי קפוצון לראשם. בחיפוש שבוצע עליהם נתפסו ברשותם רעלות שנועדו, על פי החשד, להסתרת הפנים, דוקרן וצבע.

שלוש החשודים – בגילאי 16, 17 , 18 – תושבי ירושלים ובנימין, הובאו לחקירה ביחידה המרכזית.

היום הוגשה הצהרת תובע והוארך מעצרו של החשוד בן ה-18 . לגבי שני החשודים הנוספים המשטרה ביקשה להאריך מעצרם, אך בית המשפט החליט על שחרורם בתנאי מעצר בית.

קפוצ\'ון

במשטרה ציינו: מזה תקופה זוהתה על ידי המשטרה זליגה של פעילי ימין שמנסים להסיט פעילותם משטחי איו”ש לתוך שכונות בעיר ירושלים. בתוך כך פעלה יחידה מרכזית של המשטרה תוך מיקוד מודיעין ואיסוף ממצאים כנגדם, פעילות אשר הובילה לאיתורם ומעצרם טרם ביצוע זממם”.

בארגון חוננו טוענים מצגד, כי מדובר מעצר ראווה לצורכי תעמולה של המשטרה.

בחוננו מציינים כי בתי המשפט הורו בימים האחרונים על שחרורם של שניים מתוך שלושת הנערים, וכי  מעצר העצור השלישי הוארך רק כי לא הוצגה חלופת מעצר.

לפי חוננו, בימים האחרונים בדיונים בבתי המשפט, ניסתה המשטרה להציג כאילו הנערים היו בדרכם לבצע פעולת ‘תג מחיר’, אולם שופטי בימ”ש השלום והמחוזי דחו את הדברים.

“מדובר במעצר ראווה לצורכי תעמולה של המשטרה שמנסה לייצר כותרות יש מאין”, אומר עו”ד דוד הלוי המייצג את הנערים מטעם ארגון חוננו. “לא היה כלום ואין כלום. שניים מהחשודים כבר שוחררו והשלישי בדרך לשחרור והדברים מדברים בעד עצמם”.

עו”ד הלוי הוסיף: “טוב תעשה המשטרה אם במקום להשקיע אנרגיות במעצרי שווא מיותרים תשקיע את זמנה בפיענוח פשעים אמתיים. צר לי שהמשטרה מתנהלת בצורה בלתי חוקית, מפרה את החוק ברגל גסה כאשר בניסיון לייצר כותרות ולהאדיר את שמה בחרה לפרסם חומרי חקירה לרבות צילום מתיק חקירה של קטינים, תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם ומתוך רצון להשחיר את שמם. אנו נפעל בכל האמצעים המשפטיים כנגד התנהלות זו”.

בארגון חוננו הוסיפו: “כשבית המשפט לא מספק את הסחורה פונים במשטרה והפרקליטות לתקשורת ולספינים”.

בחוננו מדגישים כי בתי המשפט השונים, גם השלום וגם המחוזי לא קיבלו את התמונה אותה הציגה המשטרה והורו על שחרור הנערים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות