“רציתי שיהרוג 100 איש”: אם אחד המחבלים נעצרה בחשד להסתה

האם, שבנה השתתף בפיגוע שבו נרצחה רס"ן הדס מלכא הי"ד בירושלים, נעצרה בדיר אבו משעל • חשודה שהיללה ושיבחה את הפיגועים וקראה לפגוע ביהודים • בפשיטה על בית המשפחה נמצאו אמצעי הסתה, בניהם דגלים וכרזות • הפתח' מתהדרים בהשתייכותו של אחד המחבלים אליהם
חיים טוויל
כ"ז סיון התשע"ז / 21.06.2017 08:30

ערבי תושב שכונת עיסוואיה בירושלים נעצר הבוקר (רביעי) בחשד כי הסיע את המחבלים שביצעו ביום שישי את הפיגוע המשולב בשער שכם, בו נרצחה לוחמת מג”ב רס”ר הדס מלכא הי”ד.

חקירת הפיגוע הוטלה על חוקרי היחידה המרכזית של משטרת ירושלים, אשר פועלים מאז הפיגוע לאיסוף ממצאים וראיות כדי להביא לדין את כל מי שהיה מעורב בביצוע הפיגוע.

במשטרה בודקים חשד לפיו האיש ידע על כוונותיהם של המחבלים לבצע פיגוע, ולא מנע זאת. הוא יובא להארכת מעצר בהמשך היום.

מוקדם יותר הבוקר עצרו כוחות צה”ל מהחטיבה המרחבית “בנימין”, בשיתוף כוחות מג”ב, בכפר דיר אבו משעל את אמו של אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע.

אמו של המחבל נעצרה בחשד להסתה בוטה, עקב התבטאויות המהללות את השהידים וקוראות לפגוע ביהודים.

האם, זינב ענכוטש, אמרה לאחר הפיגוע בריאיון לתאגיד השידור על בנה עאדל, שהיה בן 18: “הוא בחר למות כשהיד, לא ידעתי שהוא רוצה ללכת לעשות פיגוע. אם הוא היה אומר לי, לא הייתי נותנת לו ללכת. הלוואי שניפגש בגן עדן. תודה לאל, אני גאה ורציתי שהוא יצליח להרוג 20, 50, 100 מהם. הוא הרעיד את האדמה תחת רגליהם”.

בנוסף נתפסו בפשיטה על בית המשפחה אמצעי הסתה, בניהם דגלים וכרזות.

בתוך כך מתברר, כי  אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע השתייך לתנועת הפתח’, תנועתו של אבו מאזן.

חוקרי מכון ממר”י מדווחים, לפי דיווח בערוץ 7,  כי תגובתה של תנועת הפתח’ לפיגוע הייתה גינוי של מות שלושת המחבלים מבצעי הפיגוע, תוך התעלמות מוחלטת מנסיבות האירוע. כמו כן מדווח, כי בחשבונות הפייסבוק של התנועה פורסמו מודעות אבל למחבלים.

במודעה בחשבון הפייסבוק של פתח’ בדיר אבו משעל, נטען כי המחבל אוסאמה אחמד עטא הוא פעיל התנועה; חשבון הפייסבוק הרשמי של תנועת הפתח’ פרסם הבהרה מצד בני משפחתו של עטא, לפיה הוא אכן השתייך לתנועת הפתח’.

ביום שישי האחרון נדקרה למוות לוחמת מג”ב הדס מלכא הי”ד, וארבעה אנשים נוספים נפצעו, בפיגוע משולב שאירע בשתי זירות בעיר העתיקה בירושלים.

מלכא בת ה-23 נפצעה באורח אנוש סמוך לשער שכם, פונתה לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה. הכוחות שהיו במקום נטרלו את המחבל.

במקביל, בזירה שנייה בסמוך למערת צדקיהו בוצע ירי לעבר כוח משטרה ומג”ב וניסיון דקירה. שני מחבלים נוטרלו במקום. לוחמי מג”ב וכוחות המשטרה החרימו את כלי הנשק של המחבלים, בהם תת מקלע מאולתר וסכין.

בתוך כך, במהלך הלילה לכדו כוחות צה”ל בשיתוף מג”ב, שב”כ ומשטרת ישראל שמונה מחבלים מבוקשים, שהועברו לחקירת מערכת הביטחון. המחבלים נלכדו בגזרות אפרים, בנימין ועציון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות