השב”כ הפסיד פעמיים בביהמ”ש ונקם בצעיר עם ‘צו מעצר מנהלי’

א', נער שנחקר בשבוע האחרון בשב"כ בחשד למעורבות ב'תג מחיר' - שוחרר בבית המשפט השלום והמחוזי • אלא שהיום בצהרים השב"כ מסר לו צו מעצר מנהלי לחודשיים, חתום בידי אביגדור ליברמן • עו"ד בן גביר תוקף: "מדובר בצעד מחפיר. הפארסה הזו נועדה לעקוף החלטות שופטים"
חיים טוויל
כ"ו סיון התשע"ז / 20.06.2017 15:17

השב”כי מסר היום (שלישי) צו מעצר מנהלי לא’, נער שנחקר בשבוע האחרון בשב”כ בחשד למעורבות באירועי ”תג מחיר’ – למרות שבית המשפט המחוזי בלוד קבע שיש לשחרר את הנער משום שאין נגדו חשד סביר.

תחילתה של הפרשה לפני כשבוע:  תשעה צעירים מ”נוער הגבעות’ נעצרו בדירה בשכונה בירושלים. א’ וצעיר נוסף הועברו לחקירת שירות הביטחון הכללי – ובית המשפט התיר לפרסום כי הם נחשדים בעבירות על רקע לאומני.

ביום ראשון קבע בית משפט השלום בראשון לציון כי החשד הסביר נגד א’ לא התחזק במאומה מיום מעצרו, והורה לשחררו למעצר בית בן יומיים.

המשטרה והשב”כ ערערו על ההחלטה לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד, ובדיון שהתקיים אמש טענו כי א’ נעצר יחד עם בחורים אשר היה אסור לו ליצור עמם קשר.

עורך הדין איתמר בן גביר, המייצג את הנער, הציג בדיון החלטות שחרור רבות, בין היתר של הנערים האחרים שנעצרו בדירה ושוחררו –  וגם בית המשפט המחוזי הורה על שחרורו של א’.

היום בשעות הצהריים מסרו נציגי השב”כ לא’ צו מעצר מנהלי לחודשיים, החתום בידי שר הביטחון אביגדור ליברמן.

עו”ד איתמר בן גביר, פרקליטו של א’, אומר: “שר הביטחון והשב”כ חצו קווים אדומים ועשו מעשה שלא יעשה. כאשר בית משפט השלום הורה על שחרור של מרשי וקבע שאין ראיות ושופטת בית המשפט המחוזי חזרה על הקביעה והסבירה שאין כל חשד נגד מרשי, ולאחר שהפסידו – שברו בשירות הביטחון הכללי את הכלים ופוגעים במרשי, בלי משפט, ללא הוכחות וראיות”.

בן גביר הוסיף: “מדובר בצעד מחפיר. ליברמן כנראה סבור שאנחנו במשטר ק.ג.ב. וכולי תקווה שבית המשפט לא יאשר את הפארסה הזאת שנועדה לעקוף החלטות שופטים שקבעו שאין כל חשד נגד מרשי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות