בנט: נאבק על הבנייה בירושלים • ביבי: “לא היתה ממשלה טובה יותר”

אריה ריבקינד
|
כ"ה סיון התשע"ז / 19.06.2017 15:57
שר החינוך נפתלי בנט הצהיר בפתח ישיבת סיעת הבית היהודי כי יאבק על הבניה בירושלים: “אנחנו פועלים מול ראש הממשלה על מנת לשחרר את הבנייה בבירת ישראל” • ראש הממשלה: “אנחנו זוכרים איך הסתיימה הפעם הקודמת שבה הימין הפיל ממשלה מטעמו”

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח בצהריים (שני) את ישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בהתייחסות למחאת הימין נגד הקפאת הבנייה ביהודה ושומרון.

“אין, לא היתה ולא תהיה ממשלה טובה יותר להתיישבות מהממשלה הזו, אנחנו זוכרים איך הסתיימה הפעם הקודמת שבה הימין הפיל ממשלה מטעמו”, הזכיר נתניהו.

ראש הממשלה התייחס לתכנית הבנייה של 14 אלף יחידות דיור בקלקיליה, וטען כי לא התקבלה החלטה בנוסח זה בקבינט. “בנושא של יחידות הדיור, המספר שפורסם לא הוצג בקבינט. מדובר בפרשנות מרחיבה ביותר להחלטה שלא היתה. אנחנו לא מקבלים את זה”.

קודם לכן התייחס שר החינוך נפתלי בנט בישיבת סיעת הבית היהודי לסוגיית הבניה בירושלים והחוק לשמירה על אחדות ירושלים.

“כשם שהצלחנו לנווט את מדיניות הממשלה בסוגיית המנהרות בצוק איתן, במניעת שחרור מחבלים, בשידרוג עבודת הקבינט באימוץ ועדת עמידרור, בשינויים בבית המשפט העליון, ובחוק ההסדרה, כך אנחנו ממשיכים ומצליחים גם בימים אלו להיות עמוד השדרה הלאומי של ממשלת ישראל, והפעם – בשמירה על ירושלים”, אמר בנט.

“אנחנו פועלים מול ראש הממשלה על מנת לשחרר את הבנייה בבירת ישראל. דווקא לנוכח ההקפאה בירושלים, אנחנו הֵנחנו אתמול את הצעת החוק לירושלים מאוחדת על מנת לבצר את מעמד הבירה. הבסיס לשלום הוא ירושלים מאוחדת”.

לדבריו, “חשוב שהעולם יבין שירושלים מאוחדת זאת נקודת הפתיחה וככה נחסוך לעצמנו הרבה אי הבנות. אנחנו נמשיך לפעול יחד עם ראש הממשלה כדי להוביל למדיניות ביטחון לאומי אחראית ונקפיד שהממשלה תמשיך ליישם את מדיניות המחנה הלאומי שאותה אנו מובילים בהצלחה”.