יהודה גליק תקף את הרבנות: “רוצה לבוא עם אקדח – ולאיים על הבג”ץ”

ועדת חוקה של הכנסת דנה בדרישת הרבנות הראשית לאפשר לה להשמיע את קולה עם ייצוג עצמאי בבג"ץ 'מתווה הכותל' • ח"כ יהודה גליק תקף בחריפות: "הרבנות טוענת שמדובר פה על חלוקת הכותל. לא היה ולא נברא! יש רחבת כותל!"
אריה ריבקינד
כ"ה סיון התשע"ז / 19.06.2017 14:41

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת קיימה הבוקר (שני) דיון בנושא ‘מתווה הכותל’, זאת לנוכח בקשתה של הרבנות הראשית לאפשר לה ייצוג עצמאי בדיון שיתקיים בפני בג”ץ.

מי שתקף בחריפות את הרבנות הראשית, מלבד ח”כ אלעזר שטרן מיש עתיד וח”כ רחל עזריה מכולנו – היה  ח”כ יהודה גליק, חובש כיפה, מהליכוד, שטען כי הרבנות פועלת בחוסר תום לב במשבר הכותל.

“לא רק שהרבנות הראשית רוצה לומר את דעתה, לא רק שהיא לא מסתפקת בזה שהיועץ המשפטי מציג אותה – היא רוצה לבוא עם אקדח ולאיים על בית המשפט”, אמר גליק בדיון. “במקום שהרבנות הראשית תעמוד בחזית ותקרא לציבור: ‘תרגעו, תכבדו את זה שיש אנשים שחושבים אחרת, תהיו אלה שדרכיה דרכי נועם תהיו כמו הרב קוק שמכיל את כל הציבור’, עומדת הרבנות הראשית עם אקדח לבג”ץ – ואומרת: ‘אם אתם תאשרו יהיו פה מהומות’.

“סליחה? אתם לא מתביישים? יהיו מהומות – נשלח את המשטרה ונעצור את הטרוריסטים!”

גליק הוסיף: “מה באה הרבנות וטוענת? הרבנות טוענת שמדובר פה על חלוקת הכותל. לא היה ולא נברא! יש רחבת כותל! מדובר פה על הרחבת הכותל. עכשיו הרבנות באה ורוצה לכבוש עכשיו שטח נוסף. אם לא היו רפורמים שם, הם לא היו רוצים להרחיב. האימפריאליזם הזה של הרבנות הראשית צריך להידחות על הסף”.

מזכ”ל האיחוד הלאומי, אופיר סופר, תקף את ח”כ יהודה גליק, בעקבות הדברים שהשמיע בוועדה: “ההשוואה של גליק את הרבנות הראשית למחבלים ושהיא מאיימת באקדח על בית המשפט, היא חציית קו אדום. גם בעת ויכוח, חייבים לחשוב לפני שמדברים ותוקפים ציבור שלם”.

סופר הוסיף: “אני קורא לחבר הכנסת גליק להוציא הודעת התנצלות ויפה שעה אחת קודם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    עוד חמור רופורמי
    19/06/2017 16:32
    אלכס
  1. עוד רופורמי