נתניהו: ”מרכינים ראש ומצדיעים” • האב: “הדס הטביעה חותם לדורות”

חיים טוויל
|
כ"ד סיון התשע"ז / 18.06.2017 20:47
ראש הממשלה ורעייתו שרה הגיעו לבית משפחתה של הדס מלכא הי”ד שנרצחה בפיגוע בערב שבת בירושלים: “ברור באיזה שדה הדס צמחה. היא הילדה של כולנו, הגיבורה של כולנו” • האב דוד ספד קודם לכן לבתו: “את תחסרי לנו בשולחן השבת, בחגים ובמועדים, את תחסרי לאחים ולאחיות”

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה הגיעו הערב (ראשון) לניחום אבלים אצל משפחתה של הדס מלכא הי”ד, לוחמת משמר הגבול שנרצחה בפיגוע בערב שבת בעיר העתיקה בירושלים.

”ראינו עכשיו משפחה מופלאה, עם אהבה שורשית לארץ ולמדינה”, אמר נתניהו. “ברור באיזה שדה הדס צמחה, היא הילדה של כולנו, הגיבורה של כולנו. אביה אמר שהדס אמרה: אם אנחנו לא שם אין לנו ברירה, ואני אומר שבלי הצעירות והצעירים האלה אין לנו מדינה. אנחנו מרכינים ראש ומצדיעים לה”.

שרה נתניהו אמרה: “זאת ילדה מנהיגה, ילדה יפה, מוכשרת, רואים עליה שהיא הייתה משהו מיוחד. כולנו, אני חושבת כל האמהות והאבות של מדינת ישראל ומדינת ישראל – כולנו מחבקים את אבא ואמא של הדס, את האחים והאחיות שלה.

“משפחה באמת מופלאה וכל פעם מחדש עצוב לי לגלות את הגיבורים והגיבורות שלנו, כשזה כבר מאוחר לי לשבת ולדבר איתם, אבל הנוכחות שלה בחדר הייתה כל כך עוצמתית, כל כך יפה, כל כך מיוחדת.

“אמרתי להם שבאמת הייתה להם זכות שיש להם ילדה כזאת. אני חושבת שלכולנו כמדינה יש זכות שיש לנו גיבורה וילדה כזאת כמו הדס מלכא, וכמו הדר כהן, שבאופן מופלא הדס כתבה עליה פוסט מצמרר לפני למעלה משנה, שבו הצדיעה לה להדר, היא לא ידעה שהגורל שלה יהיה דומה.

“פשוט קורע את הלב, אני חושבת שכולנו, אין אף אחד יוצא דופן, כולנו מחבקים את משפחת מלכא, על הילדה הגיבורה שלנו”.

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן הגיע גם הוא לביקור תנחומים בבית משפחת מלכא וסיפר: ”הלב נשבר לשמוע את הוריה ואחיה של הדס ז״ל מספרים על שמחת החיים שהיתה לה, האומץ והאמונה בחשיבות משימתה”.

נתניהו, דוד מלכא

קודם לכן ספד לה אביה דוד, בהצהרה מיוחדת שמסר לכלי התקשורת:

“הדס הטביעה חותם לדורות. יש אנשים שהטביעו חותם בעם היהודי ובמדינת ישראל. מרביתם עשו זאת בשנות חיים ארוכות, אבל הדס שלנו כל כך צעירה, הטבעת חותם של אהבת העם והמדינה, במסירות נפש וגבורה גדולה”.

האב המשיך בבכי: “זכינו לגדל ילדה מדהימה במשך 23 שנים. גדלת בבית של ערכים ושל אהבה. הערצנו אותך על מי שאת, על ההישגיות שלך טוב הלב שלך, הסובלנות, החכמה, כושר המנהיגות ושמחת החיים שאפיינו אותך. עד שמחבל שפל ונתעב רצח אותך ולקח אותך. יחד עם כל השאיפות שלך לטייל בעולם ולהקים משפחה בישראל”.

האב השכול הוסיף: “אנחנו גאים בך שנלחמת בדרכך ונאבקת לעבור מתפקיד פקידותי לתפקיד קרבי”, הוסיף האב. “בתי היקרה, תחסרי לנו בארוחת השבת, בחגים ומועדים, תחסרי לאחים ולאחיות ולי ולאימא. תשמרי עלינו מלמעלה, נזכור אותך לעד”.