‘לא מבין מה רוצים ממני, הפכו אותי לבוגד’: אולמרט פנה בדמעות לועדה

חיים טוויל
|
כ"ד סיון התשע"ז / 18.06.2017 18:30
ועדת השחרורים דחתה ההכרעה בבקשת ראש הממשלה לשעבר לנכות שליש מעונשו – ליום ה’ הבא • הפרקליטות התנגדה לשחרור, בנימוק שיש להמתין לתוצאות בדיקת החשד להוצאת חומרים מסווגים מהכלא • אולמרט: “השהות בכלא הייתה קשה ולמרות זאת עשיתי כל מה שהיה מוטל עלי”

ועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר דחתה אחר הצהריים (ראשון) את ההכרעה על ניכוי שליש מעונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט – ליום חמישי הבא, ה-29 ביוני.

הוועדה התכנסה לדון בבקשת אולמרט, המרצה באגף 10 של כלא מעשיהו, אגף המיוחסים, 27 חודשי מאסר שנגזרו עליו.

לפי דיווח ב’וואלה’, במהלך הדיון אמר אולמרט בעיניים דומעות: “הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי”.

אולמרט  אמר את הדברים כאשר התייחס לבדיקה המשטרתית שנפתחה נגדו, בחשד שהבריח חומרים מסווגים מהכלא.  לקראת סוף הדיון אמר אולמרט: “אני לא מבין מה רוצים ממני. אני לא פגעתי בביטחון המדינה. השהות שלי בכלא הייתה קשה ולמרות זאת עשיתי את כל מה שהיה מוטל עלי. תנו לי להשתחרר מוקדם”.

נציגי הפרקליטות, שהתנגדו לשחרור, ביקשו בשבוע שעבר לדחות את הדיון בנימוק שיש להמתין לתוצאות הבדיקה על מנת לגבש עמדה.

עו”ד רם כספי, המייצג את אולמרט, אמר כי אין נהלים ברורים לעבודה על ספרים צבאיים.

מצוות הגגנה של מר אולמרט נמסר: “צוות ההגנה סיים לפרוש את טיעוניו בפני ועדת השחרורים ומודה לחברי הוועדה על הזמן והמאמץ שהקדישו לשמיעת טיעוני הצדדים. הדיון הוכרז כחסוי ולפיכך יקשה עלינו להתייחס לפרט כלשהו הנוגע לתוכנו.

“יחד עם זאת, לאחר ששמענו את כל טיעוני הפרקליטות אנו שבים על עמדותינו כי ראוי לנכות שליש ממאסרו של מר אולמרט ולשחררו חזרה לביתו, אשתו, חמשת ילדיו ונכדיו. יש לדחות מכל וכל, על הסף, את כל ניסיונות ההשפעה החיצוניים והבלתי ראויים שהופעלו על הוועדה בימים האחרונים במטרה להטות דעת חבריה, וחבל שכך נעשה.

“מעל לכל אנו דוחים בשאט נפש את הטענה משוללת היסוד לפיה מר אולמרט עמד באיזשהו מעשה שעשה לפגוע בביטחון המדינה. כל מי שמכיר ויודע את תרומתו האדירה של מר אולמרט לחיזוקה וביטחונה של ישראל לאורך עשרות בשנים – ויש אלפים כאלו – שותפי סוד ובקיאים בחלקים כאלה ואחרים של עשייתו – מבין היטב שהטענות הללו ריקות מתוכן”.

כפי שדווח בחרדים 10, ביום חמישי האחרון פשטה המשטרה על הוצאת ‘ידיעות אחרונות’ בראשון לציון – שאמורה להוציא לאור את הספר, ועל ביתו של עורך הספר יהודה יערי. זאת, לאחר שבחודש אפריל השנה נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא במעטפה מתוך הכלא מסמכים החשודים כמסווגים.

שירות בתי הסוהר העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון, שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה. לאחר בדיקה נקבע  כי המסמכים מסווגים והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחליטה לפתוח בבדיקה.

אולמרט הורשע בעבירות של קבלת שוחד, הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט בפרשות הולילנד, טלנסקי ותיק השיבוש.