אלשיך, מפריע לך שמוכרים ב’שבוע הספר’ ספרות מיסיונרית לילדים?

דוכן ספרים שהציע סיפורי "תנ"ך בעברית מודרנית" לילדים לא ציין שמדובר בספרי מיסיון • 'יד לאחים' הגישו תלונה במשטרה: "ההוצאה לא מציינת על גבי הדוכן כי הספרים עוסקים במיסיון והתבוללות - זה כבר עניין להתחזות של ממש" • פעילי יד לאחים התייצבו במקום והזהירו מפני הסכנה
חיים טוויל
כ"ד סיון התשע"ז / 18.06.2017 16:19

​ארגון יד לאחים הגיש בימים האחרונים תלונה למשטרת ישראל, נוכח הצעה למכירה של ספרות מיסיונרית לילדים – וזאת בניגוד לחוק האוסר פעילות הטפה להמרת דת בקרב קטינים.

 מיד לאחים נמסר, כי מדובר בדוכן של הוצאת ספרים ‘הגפן’, בשבוע הספר בראשון לציון. לפי יד לאחים, ההוצאה מוכרת היטב כהוצאה לאור המזוהה עם היהודים המשיחיים ואשר ספריה מלאים בהטפה ליהודים להמיר דתם לנצרות.

 כמנהגם של המיסיונרים, והיהודים המשיחיים במרכזם ובראשם, גם הפעם נעשה הדבר תוך הטעייה, רמייה והולכת שולל. השילוט במקום מציע את “התנ”ך בעברית מודרנית”, אך מעלעול בספר עולה תמונה שונה: מדובר בהטמנת התפיסה הנוצרית בתוך פסוקי התנ”ך.

 כלי תקשורת שפנו לקבלת תגובה מהוצאת הגפן קיבלו תגובה בנוסח: “ההוצאה קיימת כעמותה רשומה זה 42 שנה בראשון לציון. סדרת העדות היא תרגום מילולי של התנ״ך בעברית מודרנית. זה תרגום מילולי ולא פרשנות, אין שם שום תוכן משיחי. כרך ג׳ שמכיל את הנביאים כולל ישעיה, ואפילו אחד מ’יד לאחים’ הסתכל ואף קיבל כמתנה עותק חינם לבדיקה”.

 התגובה מתעלמת מדברי ההסבר המופיעים באתר האינטרנט של ההוצאה לאור, המציגים את סדרת הספרים המדוברת כספרות שנועדה להבהיר את דמותו של אותו האיש בעיני המאמינים בו רח”ל. עוד נאמר בדברי אותו הסבר: “מצב הקהילה (של היהודים המשיחיים) בישראל משתנה במהירות לטובה. הבשורה מוטפת באומץ. רבים נוספים לקהילה, ורבים יותר רוכשים השכלה מקצועית והכשרה”.

 ביד לאחים מיהרו להגיש תלונה במשטרה, בגין פעילות ההטפה להמרת דת בקרב קטינים, אך הוסיפו כי “לצערנו מערכות אכיפת החוק אינן עושות דבר בעניין”.

 בארגון הציבו משמרת אזהרה סמוך לדוכן, כדי להבהיר לעוברים ושבים כי מדובר בהולכת שולל שנועדה להביא יהודים תועים להמרת דתם. פעילות זו גרמה ליהודים רבים להדיר את רגליהם מהדוכן.

 ביד לאחים אמרו: “כאשר ארגון מיסיונרי מעמיד דוכן בשבוע הספר העברי זהו עניין חמור ביותר. כאשר הוצאת הספרים המיסיונרית לא מציינת על גבי הדוכן כי הספרים עוסקים במיסיון והתבוללות זה כבר עניין להתחזות של ממש, וכשמדובר בספרות לילדים זו עבירה פלילית. על זאת ועוד החלטנו להגיש תלונה במשטרת ראשון לציון. אנו תקווה כי אחרי שנות סבל רבות של עמנו לא תתאפשר פעילות מתחזה מיסיונרית נוצרית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות