נתניהו תקף את הרשות הפלסטינית: “אין גבול לשקר ולעזות המצח”

אריה ריבקינד
|
כ"ד סיון התשע"ז / 18.06.2017 11:56
בנימין נתניהו תקף בפתח ישיבת הממשלה את סירובה של הרשות הפלסטינית לגנות את רצח לוחמת מג”ב רס”ר הדס מלכא הי”ד בליל שבת: “אותה רשות תשלם פיצויים למשפחות המחבלים” • ישראל ביטלה את ההיתרים לכניסת מוסלמים מיהודה ושומרון להר הבית, שהוצאו לרגל חודש הרמדאן

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) בהתייחסות לפיגוע הרצחני בשער שכם, בו נרצחה לוחמת מג”ב רס”ר הדס מלכא הי”ד בערב שבת.

“אני מבקש לשלוח תנחומים מעומק הלב בלני משפחתה של הדס מלכא”, פתח נתניהו. “הדס היתה חדורת תחושת שליחות בהגנה על מדינת ישראל. היא נפלה על משמרתה בהגנה עם ישראל”.

ראש הממשלה ציין: “כוחות הביטחון פועלים מיום שישי במרחב הכפר ממנו יצאו המחבלים והם נערכים להרוס את בתי המחבלים”.

נתניהו הוסיף עוד, כי ישראל ביטלה בעקבות הפיגוע את ההיתרים לכניסת תושבים מוסלמים מיהודה ושומרון להר הבית, שהוצאו לרגל חודש הרמדאן.

נתניהו תקף את תגובת תנועת פתח’ בראשה עומד אבו מאזן לפיגוע: “אין גבול לשקר ולעזות המצח. הרשות הפלסטינית מסרבת לגנות את הרצח. אותה רשות תשלם פיצויים למשפחות המחבלים.

“אני קורא למדינות העולם לגנות את הרצח ואת משבחיו, ולדרוש לאלתר את הפסקת התשלומים של הרשות הפלסטינית למשפחות מחבלים – דבר שרק מעודד את הטרור”.

הבוקר התראיין השר לבטחון פנים גלעד ארדן בתחנת הרדיו ‘קול ברמה’ והתייחס לנטילת האחריות של דעאש על הפיגוע.  “למרות שדעא״ש וחמאס לקחו אחריות על הפיגוע, נכון לרגע זה לא נמצאו ראיות או קשר ישיר בין המחבלים לארגוני טרור כלשהם, החקירה עדיין בעיצומה”.

ארדן הוסיף כי אין כרגע התרעה ממוקדת על פיגועים נוספים בירושלים.

השר ארדן תקף בחריפות את אופי הסיקור ברשת BBC ביחס לפיגוע פיגוע – ואמר: “אני חושב שישראל צריכה לשקול צעדים קשים כנגד BBC. לא יודע אם כבר להוציא אותם מהארץ, או פחות להטיל עליהם מגבלות קשות. זו רשת פושעת”.