‘ערכית, אוהבת הארץ, לוחמת מזן אחר’: רס”ר הדס מלכא הי”ד נטמנה

חיים טוויל
|
כ"ד סיון התשע"ז / 18.06.2017 09:07
לוחמת מג”ב הדס מלכא הי”ד, שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים העתיקה הובאה הלילה למנוחות • השר ארדן: “לא נוריד את ראשינו בפני המחבלים הארורים”

רס”ר הדס מלכא הי”ד , בת 23, שנרצחה בפיגוע דקירה שאירע ביום שישי בשער שכם בירושלים, הובאה הלילה למנוחות בבית העלמין באשדוד.

בדרכה האחרונה ליוו את הדס בני משפחתה, השר לביטחון פנים ח״כ גלעד ארדן, יושב ראש האופוזיציה, ח”כ יצחק הרצוג, המפכ”ל רוני אלשיך, מפקד משמר הגבול ניצב יעקב (קובי) שבתאי, שרים, חברי כנסת, ראש עיריית אשדוד יחיאל שמעון לסרי, ראשי מועצות, סגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מפקדים, חברים לנשק והמוני בית ישראל.

השר לבטחון פנים גלעד ארדן נשא דברי הספד: “זכרונה של הדס לא ימוש מאתנו. נעשה כל שלאל ידינו שכשם שחייה היו מרובי ערך כך תיהיה גם נפילתה. את הערך לכך ניתן בכך שנמשיך לפתח את ארצנו ונגן על ציון כי היא בית חיינו. אנו נמשיך ללכת בדרכה של הדס, נמשיך לבנות ולפתח את ארצנו, לא נכנע ולא נוריד את ראשינו בפני המחבלים הארורים, נרדוף את אויבנו ומבקשי רעתנו בכל מקום בו יימצאו.

ארדן הוסיף: “זכרה של הדס יהיה חתום בלב העם כולו. קול צחוקם של ילדים סביב שולחן השבת נשמע גם בליל שבת הקשה אמש, בזכות הדס וחבריה הלוחמים מגני בירתינו, שומרי ישראל בירושלים, ביישובים ובגבולות. את הדס היית מהמשובחים שבשומרי החומות”.

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, ספד: “הדס היקרה! את מצטרפת היום לרשימה ארוכה של למעלה מאלף וארבע מאות ושישים חללי משטרת ישראל. חייך ואופייך היו בבחינת מיקרו-קוסמוס של המשטרה כולה.

“למדתי, כי אכן היית לוחמת מזן אחר. מתוך תחושת שליחות עמוקה ורצון לתרום, נלחמת לעבור למג”ב ולהשתבץ כלוחמת מן המניין. עם סיום שירות החובה, עברת לשרת בקבע ביחידת סמ”ג 5, תוך שהבעת רצונך לצאת לקורס קצינים, נאמנה לעצמך ולערכים הכה בולטים שספגת מבית. חברייך מספרים שהיית עולם ומלואו. ערכית, אוהבת הארץ ואנשיה”.

המפכ”ל הוסיף:  ״במג”ב מספרים כי לצד היותך מקצוענית ו’פייטרית’, היית האחות הגדולה של כל הלוחמות בשירות סדיר, דאגת לרווחת כולם ולאווירה טובה, תמיד חייכת, תמיד הושטת יד לעזרה, ושמחת החיים שלך סחפה אחריה את כולם. דרכך, היא דרכה של המשטרה. מחד – לחימה והגנה על החיים ועל הקיום הפיזי.  מאידך- מאבק על שינוי פני החברה.

“לצורך כך, נדרשים לוחמים כמוך הדס. לוחם שרואה עצמו משרת ציבור. לוחם אוהב אדם! במשימה זו, כמו באחרות, הדס, את וחבריך, נדרשתם להיות לוחמים מסבירי פנים. מחד- להיות במשימה של שירות לאזרח, מאידך תוך עשירית השניה, להפוך ללוחם.

הלווית הדס מלכא

״נלחמת מול המחבל שהסתער עליך, חבריך הכריעו אותו, אך לצערנו, אנו עומדים היום מול המחיר: קבר טרי של קרבן כואב למשפחה, למג”ב, למשטרה, לאומה כולה. אני קורא לאזרחי ישראל כולם לזכור אותך, לא רק כלוחמת מול הטרור, אלא גם כלוחמת את מלחמתה המגוונת של המשטרה עבור החברה בישראל. מלחמה- שלא תמיד זוכה להערכה הראויה לה״.

למשפחתה של הדס ז״ל, משפחת מלכא, אמר המפכ״ל בהספדו: ״ההקרבה של השוטרים והשוטרות אף פעם איננה אנונימית. כמו תמיד, להקרבה הזו של הדס, הקרבה שאין למעלה ממנה, יש שם פרטי ושם משפחה, הורים ואחים. לעולם אין מילים מול קבר פתוח. נדמה כי לעולם אין מלים מול השכול. אין בכוחן של מילים לתאר את עוצמת הכאב. כאבכם הוא כאבנו. אבלכם הוא אבלנו, אבלנו הוא אבלה של האומה כולה. אומה שנשענת לא במעט על אנשים כה צעירים, פניה היפות של החברה הישראלית. הפכתם שלא מרצונכם, לחלק בלתי נפרד ממשפחת משטרת ישראל. אנו מחבקים אתכם ומבטיחים כי לעולם לא תצעדו לבד״.

הלווית הדס מלכא

בסיום הספדו אמר המפכ״ל: ״כאן, מעל קברך הטרי, אנו מבהירים כי אירועי טרור רצחניים כגון אלו, לא ירפו את ידינו. המשטרה עושה ותעשה כל שלאֵל ידה, לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל, וידנו תשיג את כל מי שינסה להרים יד על שוטרי ישראל! משטרת ישראל מרכינה היום ראשה עם מותך ומבטיחה ללכת בדרכך. בשמה של המשפחה הגדולה של כולנו, משפחת משטרת ישראל, בשמם של רעייך ועמיתייך, בשמה של אומה אסירת תודה שאלה הם שוטריה, אני מצדיע לך! יהי זכרך ברוך!״.

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי: “ארבע מאות תשעים ואחת לוחמים ולוחמות, שכל משמר הגבול מיום הקמתו. כל אחד ואחת הם עולם ומלואו. האחת הזו היא הדס – סמל לפטריוטיזם ולציונות. מפקדיה של הדס מספרים על לוחמת מצטיינת, אשר שאפה למצוינות ושלמות בכל משימה אותה ביצעה. בערב יום שישי, שלושה מחבלים בני בליעל הגיעו להרוג ולרצוח יהודים באשר הם.

הלווית הדס מלכא

״הדס וחבריה לצוות, פעלו בחירוף נפש ובאומץ לב, ונטרלו את המחבלים אשר היו חמושים ברובה ובסכינים. לצערי הדס שילמה בחייה. מותה של הדס וחללינו אשר נפלו בעבר, הנם נר לרגלנו ומורשתם היא דרכנו. לוחמינו, הפרוסים מדן ועד אילת, ימשיכו להיות מוכנים ונחושים לפעול באומץ לב, תוך חתירה למגע, למול כל המבקשים לקום עלינו ולכלותינו.

“כולי תקווה שלא נידרש עוד להספיד את לוחמינו, אולם אני מתחייב שנמשיך להילחם בטרור ללא פשרות. משפחת מלכא היקרה, משמר הגבול יהא לכם כמשפחה אוהבת ומחבקת. נמשיך להיות לצדכם ונפעל להנצחת זכרה של הדס ז”ל”. את דבריו חתם מפקד מג”ב בהצדעה להדס.

הדס מלכא ז״ל התגייסה למשמר הגבול בשנת 2012, לאחר שירות של 7 חודשים בחיל הים, במסגרתו נאבקה להגיע למג”ב. בשירותה במג”ב שירתה במרחב עוטף ירושלים, בבסיס ההדרכה החילי וביחידה כפרית בדרום. בשירותה הדס ז”ל הוכשרה כמפקדת וכלוחמת יסמ”ג.

הדס ז”ל השתחררה משירות סדיר בשנת 2015 ובמרץ 2016 התגייסה לשירות קבע ביחידת סמ”ג 5 של מג”ב דרום. הדס הותירה אחריה הורים – דוד וגאולה, שני אחים – תמיר וגיא, ושלוש אחיות – שקד, נטע וגפן.