הבי.בי.סי: 3 פלסטינים נהרגו לאחר דקירה • בן הנשיא: מה השטות הזו?

נתן פרל
|
כ"ד סיון התשע"ז / 17.06.2017 22:52
ברשת BBC הבריטית תיארו את הפיגוע המשולב בעיר העתיקה בירושלים: “שלושה פלסטינים נהרגו לאחר דקירה קטלנית בירושלים” • בנו של נשיא ארה”ב: “צריך מושג חדש כדי לתאר את השטות הזאת” • . הבוקר פורסמה התנצלות

ברשת הבריטית BBC דיווחו בליל שבת על הפיגוע הרצחני בירושלים שביצעו שלושה מחבלים תחת הכותרת: “שלושה פלסטינים נהרגו לאחר דקירה קטלנית בירושלים”.

מאוחר יותר שונתה הכותרת בכתבה באתר ה-BBC ל”שוטרת ישראלית נדקרה למוות בירושלים”.

בכתבה דווח: “שוטרים ישראלים ירו למוות בשלושה פלסטינים לאחר מתקפת סכינים קטלנית מחוץ לעיר העתיקה בירושלים, שבה מתה שוטרת ישראלית”.

משרד החוץ ושגרירות ישראל בלונדון העבירו מחאה חריפה לרשת BBC.

דונלד טראמפ ג’וניור, בנו של נשיא ארה”ב, שם לב לסיקור של ה-BBC וצייץ: “צריך מושג חדש כדי לתאר את השטות הזאת. זה מעין היפוך של האשמת הקורבן. אולי התכוונתם ששוטרת ישראלית נדקרה למוות כן? זה הכי קרוב למידע מוטעה שאפשר”.

יו״ר סיעת ישראל ביתנו, ח״כ רוברט אילטוב, תקף את רשת הטלויזיה הבריטית BBC.

“לראות ולא להאמין, כך בחרו ב-BBC להציג את הפיגוע המתועב שבו נרצחה אתמול רס״ר הדס מלכא ז״ל, תוך הפצת השקר הגדול של הפלסטינים ואימוץ האידיאולוגיה הרצחנית של חמאס.

“לא שלושה פלסטינים נהרגו באירוע דקירה אלא נערה צעירה בת 23, לוחמת משמר הגבול הדס מלכא ז״ל נרצחה בידי שלושה רוצחים, טרוריסטים בני עוולה”.

הבוקר פרסמה הרשת הודעת התנצלות בה נאמר: “מקבלים את הטענה כי הכותרת המקורית של הידיעה לא שיקפה באופן מדויק את אופן האירוע ועל כן שינינו אותה בהתאם. לא הייתה כוונה להטעות את קהל הקוראים, ואנחנו מצטערים בפני כל מי שנפגע”.

• הידיעה עודכנה בשעה 9:00