‘סיירת האימהות’ של אלעד מטפלת עם עוגות ותה בנוער הנושר בעיר

25 אימהות מאלעד שעברו השתלמות מיוחדת, לובשות שלוש פעמים בשבוע ווסטים כחולים ויוצאות אל הפארקים, הגנים הציבוריים ומקומות הבילוי, כדי לאתר נערים במשבר • הן מסייעות לבנות שנשרו ממוסדות לימוד לשוב אליהם, מפנות בני נוער לגורמי הרווחה - ומגשרות בין ההורים לילדים
חיים טוויל
כ"ב סיון התשע"ז / 16.06.2017 16:24

25 אימהות מהעיר החרדית אלעד נענו לתכנית ‘עיר ללא אלימות’ של המשרד לביטחון הפנים, והחלו לפעול כסיירת הורים ייחודית, המורכבת כולה מנשים. כך חשף איציק סבן ב’ישראל היום’.

האימהות, המשתייכות למגזר החרדי והדתי-לאומי בעיר, מסיירות שלוש פעמים בשבוע בפארקים, בגנים הציבוריים ובמקומות הבילוי באלעד – כל זאת כדי לפקח ולסייע לבני נוער המשוטטים בשעות בלתי שגרתיות באזורי הבילוי השונים.

לפי הדיווח, לעתים האימהות מסיירות עם עגלת תינוק, והן שמות דגש מיוחד על תקופות ‘בין הזמנים’. “אנחנו בעיקר מאתרות בני נוער עם מצוקות ומשברים ונותנות להם אוזן קשבת”, אמרה ל’ישראל היום’ רויטל שובל, רכזת הסיירת. “אני מקווה שיחקו את זה גם במקומות אחרים במגזר החרדי-דתי”.

הנערים חשבו בתחילה שהן שוטרות, בגלל הווסטים הכחולים של סיירות ההורים שהן לובשות, ותושבים בעיר לא ידעו איך להכיל אותן, אבל היום – כך הן אומרות – כולם מפרגנים להן, והן מקבלות תמיכה מראש העיר, ממנהל אגף הנוער בעיר ומהרבנים.

25 האימהות עברו הכשרות ייעודיות על ידי הצוות המקצועי של תוכנית ‘עיר ללא אלימות’, כדי להתמודד עם מצבים שונים שבהם נתקלים מתנדבי סיירות ההורים במפגשים עם בני הנוער – כגון ניתוק חברתי ומשפחתי, שתיית אלכוהול, שעמום, שוטטות וחוסר מעש.

חלק מהאימהות אף מגיעות  אל השטח כשהן מצוידות בכיבוד ושתייה, ומציעות לבני הנוער בגינות הציבוריות ובפארקים להתכבד – מה שמסייע ליצירת קשר ואמון ראשוני.

האימהות עברו לא מכבר גם קורס של עזרה ראשונה.

כמה מהן מספרות שלעתים אמנם משמרות מסתכמות בהגשת עוגיות ותה ובשיחה קלה עם הנערים, אך לרוב הן מקור ראשוני להפניית בני הנוער לגורמים המטפלים בעירייה ואמצעי להתמודדות עם קשיים שונים.

לפי ישראל היום, בין השאר מדובר בקשיים בתחום הרגשי־משפחתי, ובהם קשיים כלכליים והתמודדות על רקע אי התאמה בישיבה ונשירה.

סיירת ההורים משמשת אוזן קשבת לבני הנוער ונותנת מענה לצרכים העולים מהשטח. האימהות מסייעות לבנות שנשרו ממוסדות לימוד לשוב אליהם, מפנות בני נוער לגורמי הרווחה ומגשרות בין הורים לילדים.

בל”ג בעומר האחרון הן דאגו להחזיר הביתה במונית נער בן 16 שרכב על אופניים חשמליים, כשהוא שתוי.

לדברי רכזת הסיירת, הנשים מבצעות את הפעילות ברגישות הראויה, והמשפט “כל כבודה בת מלך פנימה” מלווה ומאפיין את הקודים החברתיים הנהוגים בעיר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות