“מחפיר”: סאטמר מתנערת רשמית מהעיתון שיזם הטרדת גדולי ישראל

בהודעה רשמית שפרסמו ראשי הקהל של סאטמר, מתנערת הנהלת הקהילה מהקריאה בעיתון המזוהה כשופרה - לשגר מכתבי מחאה אל תשעה גדולי ישראל וראשי הישיבות, תוך פרסום כתובתם • העיתון "אינו מייצג דעת הנהלת קהלתינו הקדושה ודעת האדמו"ר - וחלילה לנו מעשות כזאת"
יוסף גרינבוים
כ"ב סיון התשע"ז / 15.06.2017 22:18

תקדים: שער העיתון ‘דער בלאט’, המזוהה כשופרה של חצר סאטמר של האדמו”ר מהר”א, הפתיע היום (חמישי) רבים, כאשר בשער העיתון פורסמה קריאה לחסידים לשגר מכתבי מחאה על חוק הגיוס לתשעה ראשי ישיבות, תוך ציון כתובתם הפרטית.

בעיתון נכתב כי כפי שנשלחו מכתבים אל נשיא ארה”ב דונלד טראמפ על רדיפת הדת בארץ הקודש,  כך יש לשגר מכתבים לראשי ישיבות המתגוררים בישראל.

הצעד המפתיע עורר סערה גם בקרב ראשי חסידות סאטמר, שהתנערו מהצעד המחפיר.

הערב, במכתב רשמי שפרסמה הנהלת הקהילה, מתנערים ראשי הקהל של החצר בצורה נחרצת מהעיתון.

סאטמר, דער בלאט

לדברי ראשי הקהל, רבי מאיר זליג רימפלער ורבי דוד אקשטיין, החתומים על מכתב המחאה וההבהרה, העיתון ‘דער בלאט’ הינו נכס פרטי של המו”ל, והפרסומים בו אינם מייצג את הקהילה.

בהודעת ההבהרה הרשמית, שלדברי גורמים בסאטמר ששוחחו עם חרדים10 האדמו”ר עבר עליה טרם פרסומה, תחת הכותרת “מחאה והבהרה” –  נאמר:

“בזעזוע וצער על המכשול המחפיר במכתב העת ‘דער בלאט’ בדברים העומדים על הפרק בענייני גיוס בני הישיבות בארה”ק ת”ו, הרינו להודיע קבל עם ומלואה, כי המכ”ע הנ”ל הרי היא נכסי יחידים, ואינה מייצגת דעת הנהלת קהלתינו הקדושה, וכ”ש וק”ו דעתו הבהירה של כ”ק מרן רבינו עט”ר שליט”א”.

ראשי הקהל החתומים על המכתב ממשיכים וכותבים:

“וזאת למודעי, קהילתנו הקדושה מתנערת מדרכים עקלקים ונלוזים הפוגעים בגדולי תורה, ראשי ישיבות  מפוקרסמים שליט”א בארה”ק. לא  זו הדרך הורונו רבותינו הק’ נבג”מ, וחלילה לנו מעשות כזאת.  ובזה יצאנו ידי חובתינו”.

סאטמר, דער בלאט

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף יש סמארטר בסאטמר
    16/06/2017 10:33
    שוקוביץ
  1. סוף סוף יש סמארטר בסאטמר

  2. האדמור חכם
    16/06/2017 15:16
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לדעתי נראה שעצם “חידוש חוק הגיוס” הוא בוודאי רע מאוד, כמו עד לשמים. כי פעם ראשונה בהיסטוריה הם הסכימו לשלוח בחורים חרדים לצבא השמד. זה נתן לגיטימציה לכל הציידים למיניהם להיות כעמלקים תוקפים את כל הנחשלים. באמת הרי עצם הכחשת המציאות גורמת נזק! כי אם אין בעיה אין טיפול.

    היתכן בהחלט שבמצב ההוא החוק היה מבחינת רע במיעוטו???? אך בגלל זה הוא מושלם? בגלל זה צריך כמו חזיר להראות שאצלנו הכל כשר? הרי הגה”ג ר’ משה הילל (שהוא ידוע כאיש רוח ד’ בו) הסכים [אז] שאפילו בחור העובד צריך ללכת לכלא ולא לצבא!!!

    ומצד שני? מה הם חושבים שר’ משה הילל מוכן להפקיר את כלל ישראל? אם היו עושים את הפעולות ההצלה מלכתחילה, הרי הוא היה חוד החנית של מלחמה!!! אלא מה? המחלוקת חשובה יותר!!! עד מתי? עד שכולם התגייסו ח”ו? צד אחד (הרשעים) יכחישו את הסכנה, וצד שני (הצדיקים) יעשו פרסומת וכולנו ח”ו נפסיד? הרי רוב הציבור לכאורה נראים שהם יראים ושלמים!

    ומה אכפת להם שעושים מחאות נגד גיוס הצבא, ובעד חיזוק עולם התורה??? התשובה היא: בגלל שהם שולחים כל שנה אלפי בחורים לשמד ממש, ומשנים את מסורת הדורות, ולא רוצים שקלונם יושמע ברבים, [אע”פ שהחזון איש אמר על גיוס – יהרג ואל יעבור] וכעת גדולי התורה של המועצת של אמריקה לא מפחדים לזעוק את האמת, וגם שלחו להם את המכתב הידוע!!! עכשיו לפני ביאת המשיח, זו תחילת של המהפכה, למרות עשרות מליוני השקלים המושקעים בקמפיין האגרסיבי להשתיק כל קול מחאה על השיוי הקיצוני שעובר היהדות החרדית בשנים האחרונות בעקבות גזירת הגיוס.

    העיתון של יתד נאמן אחרי המהפך ולפני תיקון חוק הגיוס (במרכעות) כתבו בשם מרן הרב שטינמן ש-חוק יעדים ומכסות זה גזירת שמד וזימה בפועל, ונלחם בכל הכח עד שלא יהיה מצב כזה שאפילו בחור אחד מישיבה לא יוכל לשבת וללמוד וכל שכן יותר מאחד.

    היום מציגים עשרות קלסרים של אלפי בחורים חרדים שהתגיסו!!!!!! אז אפי’ אם יתרצו על 500 בחורים תירוצים מתירוצים שונים אבל מה אם שאר “אלפי” בחורים בנחל החרדי של זימה. אין מה לעשות כהיום זה היתד שלנו, לקיים מה שנאמר: וְיָתֵד תִּהְיֶה לְךָ וכו’ וְכִסִּיתָ אֶת צֵאָתֶךָ.