צפו: שלוחי חב”ד באירופה ומרכז אפריקה התכנסו בביתו של רבינו יונה

48 שלוחי חב"ד ורבנים מ-25 מדינות באירופה ומרכז אפריקה, הגיעו לעיר גירונה שבחבל קטלוניה בספרד כדי להשתתף ב'כינוס שלוחים אזורי הרבנים השתתפו בשלושה ימי עיון וסדנאות • בעיר פועל כבר שנתיים בית חב"ד - שנפתח בביתו של רבנו יונה
יהושע מלמד • צילום: Yan Pekar
כ"א סיון התשע"ז / 15.06.2017 17:39

מאות שנים לאחר שבין הסמטאות והמבנים ההיסטוריים התהלכו ופעלו ענקי הרוח היהודים כמו הרמב”ן ורבנו יונה, חזרה העיר גירונה שבחבל קטלוניה לתהילתה – למשך שלושה ימים.

48 שלוחי חב”ד ורבנים מ-25 מדינות באירופה ומרכז אפריקה, הגיעו לעיר הספרדית כדי להשתתף ב’כינוס שלוחים אזורי’, שנערך לראשונה במתכונת זו.

בעוד תושבי חבל קטלוניה, הממוקם בצפון-מזרח ספרד, על גבול צרפת, מתמודדים בימים אלו בדבר שאלת העצמאות, תושביה ואורחיה של גירונה צפו במחזה מפעים: עשרות רבנים מתהלכים בין סמטאותיה הציוריות של העיירה ההיסטורית, מהמקווה לתפילה בציבור בבית הכנסת, משיעורי תורה לסדנאות מרתקות, מביקור בביתו של הרמב”ן ועד לחיזוק הקהילה היהודית הקטנה בעיר.

הקהילה החלה לפרוח  מחדש בעיר  לפני כשנתיים, עם בואו של שליח חב”ד הרב אברהם יצחק רוזנברג, בחסות הנגיד שמעון אמינוב, שגאל את ביתו של רבנו יונה ובתוכו הקים את בית הכנסת ובית חב”ד בגירונה.

בראש הכינוס עמד יו״ר ‘כינוס השלוחים העולמי’ וסגן יו״ר ׳מרכז לענייני חינוך׳, הרב משה קוטלרסקי, שיחד עם השליח בברצלונה הסמוכה הרב דוד ליברזון, הכינו את תוכנית הכינוס לפרטי פרטים, בכדי לנצל את ההזדמנות המיוחדת להעניק למשתתפים את מירב הכוחות, הפתרונות והיכולות להגדיל ולהעצים את פעילותם במדינות בהן הם פועלים.

רבה הראשי של רוסיה הגאון רבי בערל לאזאר, הגיע אף הוא מרוסיה כדי לקחת חבל בכינוס, יחד עם ידידו הנגיד שמעון אמינוב ממוסקבה, שפרס את חסותו על ההתכנסות.

בפתיחת הכינוס הגיע להשתתף גם אורח הכבוד נשיא ה’ז׳נרליטט דה קטלוניה’ – מועצת הממשלה, אשר הביע את התרגשותו והערכתו לשלוחים.

בערב ההצדעה שנערך במרכז העיר, העלה הרב קוטלרסקי על נס את מסירותם של שלוחי הרבי מליובאוויטש זצ”ל בכל העולם כולו, ואת פעילותם ההולכת וגדלה מיום ליום.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות