מהומה בכנסת: “דרעי אומר בעזרת ה’? השם מליט את פניו מרוב בושה”

אליעזר היון
|
כ' סיון התשע"ז / 14.06.2017 17:53
ח”כ מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני תקף במילים קשות את שר הפנים אריה דרעי ואת חברי הקואליציה שלא תומכים בהצעת החוק לאסור על נבחרי ציבור שהורשעו לחזור לתפקיד ציבורי • ח”כ גואטה: “את היתרי הבנייה של הבית שלך כבר סידרת”?

“יש משהו מעורר חלחלה בהתנהלות של דרעי שכל הזמן אומר ‘בעזרת ה” – וה’ מליט את פניו מרוב בושה”, את הדברים החריפים הללו אמר היום (רביעי), חבר הכנסת מיקי רוזנטל מהמחנה הציוני בנאומו במליאת הכנסת, לפני הצבעה על חוק הקלון – האוסר על נבחרי ציבור שהורשעו לחזור ולכהן בכנסת ובממשלה.

“ה’ מליט את פניו מרוב בושה שאלה נבחרי הציבור שלנו, אתם שקרנים מגוננים על גנבים, על אנשים שלקחו שוחד, אתי אלון יכולה לחזור לבנק? לא יכולה, אבל גנב יכול לחזור”, אמר רוזנטל.

רוזנטל שתקף את חברי הכנסת המתנגדים לחוק, הוסיף ואמר כי כמו שקצב לא יוכל לחזור לבית הנשיא, כך גם אריה דרעי לא יכול לחזור למשרד הפנים. “אתם רוצים לאפשר לאולמרט לחזור להיות ראש ממשלה ולהירשזון הגנב להיות שר אוצר”, אמר.

דבריו של רוזנטל שוסעו בקריאות של חברי כנסת מש”ס, וחברי כנסת מהליכוד: “אתה לא מתבייש, אתה חייב ארנונה וגר בבית בלי רישיון”, הטיח בו חבר הכנסת דוד אמסלם מהליכוד.

גם חבר הכנסת יגאל גואטה פנה לרוזנטל ושאל אותו בסרקזם: “את היתרי הבניה שלך כבר סידרת”?

גם קריאות מושחת וחצוף הופנו לחבר הכנסת, שלדברי היושבים במליאה לא נותן דוגמא אישית, כאשר טענות על אי סדרים הופנו גם כלפיו.

בתגובה לטענות הקשות כי הוא לא שילם ארנונה – אמר רוזנטל: “לא תצליחו להדביק לי את הזבל הזה, זה המצאה של איזה עיתונאי”.